وب نما

ساخت وبلاگ

اگر سیستم و اطلاعات شخصی فرد در حال نظارت و بررسی باشد، سرقت و جاسوسی داده ها عواقب بسیار سنگینی برای وی به همراه دارد، در این پست تصمیم داریم شیوه های بررسی سیستم برای اطمینان از عدم مانیتورینگ ، جاسوسی ، هک و سرقت اطلاعات را آموزش دهیم.

چگونه بفهمیم که کامپیوتر نظارت ، هک یا جاسوسی میشود؟

How to Detect Computer Monitoring or Spying Software

ما قبلا در انزل وب روش های نظارت بر سیستم ها و گوشی های هوشمند را در پست هایی نظیر معرفی بهترین نرم افزار های جاسوسی برای اندروید و در ویندوز بر فعالیت هایی نظیر اتصال USB داریو،کپی و حذف فایل و پوشه و.. نظارت کنید معرفی کردیم ، تصمیم داریم در این پست روش های مقابله با برنامه های جاسوسی ، هک و مانیتورینگ سیستم ها را آموزش دهیم تا خود شما قربانی هکر ها و افراد سودجو نشوید.

معرفی روش های رایج جاسوسی و نظارت بر کامپیوتر ها و شیوه های مقابله با آن

How Detect Computer Monitoring

اگر احساس میکنید رئیس شما در شرکت و یا هکر ، اطلاعات موجود و کارهای شما در کامپیوتر را رصد میکند و در حال جاسوسی است آسان و راحت ترین راهی که یک شخص میتواند وارد سیستم شما شود و کنترل آن را بدست گیرد یا اعمال شما را نظارت کند ریموت کردن (remote) به سیستم از راه دور با استفاده از ابزار پیشفرض سیستم عامل مثل remote desktop ویندوز یا برنامه های حرفه ای دیگر میباشد.

خوشبختانه ویندوز از حالت چند کاربره برای remote desktop استفاده نمیکند ( یک هک برای اینکار وجود دارد اما جای نگرانی نیست ) و در صورتی که شخصی وارد سیستم شما شود کامپیوتر شما قفل خواهد شد و به شما گفته میشود کاربر دیگری در حال استفاده از سیستم است

اگر به دنبال نرم افزار مشابه ریمورت کنترل و یا پردازشگرهای مجازی شبکه (VNC) هستید که فرد سودجو یا شرکت بر روی سیستم شما نصب کرده باشد، باید از پایه و ابتدا به دنبال آن بگردید. برای اینکار ابتدا سیستم خود را ریستارت کنید و سپس به   Start Menu – All Programs / Apps رفته و ببینید برنامه های با این عنوان  VNC, RealVNC, TightVNC, UltraVNC, LogMeIn, GoToMyPC اخیرا در سیستم شما نصب شده اند یا خیر!

معرفی روش های رایج جاسوسی و نظارت بر کامپیوتر ها و شیوه های مقابله با آن

در بسیاری از مواقع کاربران به برنامه های کوچک که بر روی سیستم آنها نصب است بی توجه هستند که ممکن است برخی از آنها بسیار مخرب باشند ، اگر برنامه های بالا در لیست شما وجود داشت هر شخصی میتواند بدون اطلاع شما و در پشت پرده به سیستم شما وصل شود.جهت اطمینان از این موضوع میتوانید taskbar ویندوز را چک کنید تا از وجود آیکون نرم افزار های بالا و غیر معمول مطمئن شوید، توجه کنید که تمامی آیکن ها حتی آیکن های مخفی را چک کنید

How Detect Computer Monitoring

اگر در لیست با برنامه ای که نمیدانستید چکاری را انجام میدهید برخورد کردید حتما نام آن را در گوگل جستجو و اطلاعات آن را بخوانید.در نهایت اگر برنامه های جاسوسی بر روی سیستم شما نصب بود حتما آنها را از روی ویندوز حذف (uninstall) کنید.


بررسی پورت های فایروال

Check Firewall Ports

اگر در مرحله اول به نرم افزار خاص و مشکوکی برنخوردید این بدین معنا نیست که سیستم شما از هرگونه نرم افزار جاسوسی پاک است ، باید بررسی ها بیشتر و پیچیده تری بر روی سیستم خود انجام دهید.

پورت ها به زبان ساده باعث ایجاد ارتباط بین کامپیتور ها برای تبادل اطلاعات میشوند ( بیشتر بدانید ) ، همانطور که میدانید فایروال ویندوز در حالت پیشفرض برخی از پورت های ارتباطی را به دلایل امنیتی بلاک کرده است ، خب پس به طور مثال اگر شما یک وب سایت را از طریق پروتوکل ftp اداره نمیکنید چرا باید پورت ۲۳ شما باز باشد ؟

برنامه های جاسوسی باید از طریق یکی از پورت های باز سیستم شما به تبادل اطلاعات بپردازند ، شما میتوانید  با مراجعه به Control Panel > Windows Firewall و کلیک بر روی Allow a program of feature through Windows Firewall پنل سمت چپ تمامی پروتوکل و پورت های باز سیستم و برنامه هایی که با آنها ارتباط دارند را چک کنید.

بررسی پورت های فایروال Check Firewall Ports

اگر برنامه هایی که در این لیست مشاهده میکنید مشکوک بودند و یا نام آنها با برنامه های VNC و یا ریموت کنترل یکی بود تیک (مجوز) آنها را بردارید و تغییرات را اعمال کنید.توجه داشته باشید برای اطلاع کامل از دسترسی و نام برنامه های مشکوک حتما اسم آنها در گوگل جستجو کنید.


بررسی ارتباطات خروجی سیستم

Check Outbound Connections

در برخی اوقات ممکن است نرم افزار مخرب هیچ ارتباط دریافتی (incoming connection) نداشته باشد و تنها ارتباط خروجی (outbound connection) با یک سرور در شبکه داشته باشد .در ویندوز تمامی ارتباط های خارجی به صورت پیشفرض دارای مجوز هستند ، هیچ محدودیتی بر روی آنها نیست و بلاک نمیشوند! پس اگر برنامه ای اطلاعات شما را ذخیره کند و آنها را برای یک سرور در اینترنت ارسال کند در مرحله اول اسم آن در لیست فایروال قرار نمیگیرد و اینکه بدون اینکه کاربر متوجه شود میتواند اطلاعات را برای هر شخصی ارسال کند.

در ادامه شما را با دو نرم افزار معروف بررسی ارتباطات خروجی سیستم آشنا میکنیم . توجه داشته باشید که اینکار چندان آسان نیست چرا که شما با نرم افزارهای پیچیده جاسوسی و دزدی اطلاعات در این مرحله سر و کار دارید.

استفاده از نرم افزار TCPView

ابتدا نرم افزار کم حجم TCPView مایکروسافت را دانلود کنید.سپس آن را unzip و بر روی فایل Tcpview کلیک کنید.

این نرم افزار تمامی ارتباطات های کامپیوتر ( connections ) را نشان میدهد ، در سمت چپ اسم پردازش مثل chrome و.. نمایش داده میشود.

بررسی ارتباطات خروجی سیستم Check Outbound Connections

ما در این پنجره با ستون های Remote Address و State بیشتر کار داریم ، بر روی عنوان ستون State کلیک کنید تا تمامی ارتباط های که با وضعیت ESTABLISHED ( در حال حاضر برقرار و باز است ) را به ترتیب مشاهده کنید ، توجه داشته باشید که نرم افزار های جاسوسی و دزدی اطلاعات ممکن است که در همه مواقع با سرور ارتباط برقرار نکند پس بهتر است که شما بر روی نرم افزارهای فعلی که ارتباط آنها باز هستند نظارت کنید و اگر نرم افزار جدید مشکوکی با وضعیت ESTABLISHED  به لیست اضافه شد حتما آن را بررسی نمایید

اگر با نام پردازش نا آشنایی در این لیست برخورد کردید پیشنهاد میکنیم قبل از هر گونه اقدام ابتدا اسم آن را در گوگل جستجو و درباره آن اطلاعات کسب کنید. کارکرد این نرم افزار بسیار با نرم افزاری که قبلا در بخش آموزش جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار ها،مدیریت اتصال و مصرف حجم اینترنت در انزل وب معرفی نمودیم مشابه است ، البته گرافیک و امکانات آن نرم افزار کمی بیشتر از برنامه Tcpview میباشد.

ستون های بعدی که باید چک کنید Sent Packets ، Sent Bytes است ، اگر هکر و شخصی داده های شما را جاسوسی میکند ، این داده های باید از طریق پردازشی اسال شوند ، اگر لیست را بر اساس این ستون ها مرتب کنید ، پردازش هایی که بیشترین داده ها را به شبکه ارسال میکنند مشاهده خواهید کرد.

بررسی ارتباطات خروجی سیستم Check Outbound Connections

بررسی پردازش های سیستم با Process Explorer

Process Explorer یک ابزار بسیار کاربردی دیگر از سوی مایکروسافت است که با همکاری سایت ویروس یابی VirusTotal به شما میگوید که احتمال مخرب بودن پردازش های سیستم چقدر است.

بررسی پردازش های سیستم با Process Explorer

برای فعال کردن این قابلیت از منو Options > VirusTotal.com > Check VirusTotal.com را فعال کنید ، به وبسایت آنها منتقل میشوید و سپس پنجره باز شده در نرم افزار را yes کنید

بررسی پردازش های سیستم با Process Explorer

حالا بر روی ستون VirusTotal  کلیک کنید ، پردازش ها بر اساس رتبه بندی این سایت مرتب میشوند ،رتبه پردازش ها با فرمت ۰/XX است که اگر عددی به غیر از ۰ برای پردازش نمایش داده شد حتما نام آن پردازش را گوگل کنید و اطلاعات آن را مشاهده نمایید.

بررسی پردازش های سیستم با Process Explorer


استفاده از نرم افزار های Anti Rootkits

با توجه به استفاده از نرم افزار های فوق باز هم ممکن است برنامه مخرب در سیستم شما وجود داشته باشد ، دسته دیگری از نرم افزار های جاسوسی و مخرب وجود دارند که به آنها rootkit گفته میشود و بسادگی قابل نمایش نیستند.

اگر پردازشی مشکوکی در سیستم نبود باید به سراغ آنتی روتکیت ها برویم و اینکار را با ابزار قدیمی مایکروسافت به اسم Rootkit Revealer انجام میدهیم.همچنین میتوانید از نرم افزار های بسیار خوب و منتخب ۲۰۱۴ Malwarebytes Anti-Rootkit Beta  و یا GMER هم برای اینکار استفاده کنید.

استفاده از نرم افزار های Anti Rootkits

پس از نصب و اجرا یکی از نرم افزار ها ، اگر آنها بعد از اسکن در سیستم شما چیزی پیدا کردند و اخطار دادند که آن را حذف کنید حتما اینکار را انجام دهید.


در پایان پیشنهاد میکنیم نرم افزارهای آنتی ویروس و مالویر (anti virus & malware) را نیز حتما بر روی سیستم خود نصب کنید و آن را اسکن نمایید تا از وجود بد افزار ها زودتر مطلع شوید. همچنین پست های قبلی ما در مورد نحوه تشخیص و پیدا کردن دوربین مخفی در خانه و محل کار برای ایجاد امنیت بیشتر در محیط خارج از کامپیتور را نیز مطالعه کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

بعد از معرفی رایج ترین شیوه های مانیتورینگ ، هک و یا جاسوسی از اطلاعات شخصی و محرمانه شما در سیستم های کامپیوتری و روش های مبارزه با آن ، اگر شما نیز ترفند و آموزشی برای اطلاع سریعتر از این موضوع سراغ دارید آن را در بخش نظرات مطرح کنید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 296 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 20:30

وقتی که می خواهید گوشی خود را بفروشید و یا به فرد دیگری واگذار کنید ، نیاز است که تمامی اطلاعات ذخیره شده روی گوشی را برای مسائل امنیتی پاک کنید و تنهاحذف عادی داده ها، نظیر عکس و شماره ها ، منجر به حذف قطعی این اطلاعات نخواهد شد. برای حذف این اطلاعات روی گوشی های اندرویدی و آیفون، راه حل ساده  وجود دارد که در این پست ، به معرفی آن ها می پردازیم.

چگونه همه اطلاعات شخصی گوشی های هوشمند را پاک کنیم ؟

How to Completely Erase Your Smartphone of All Personal Data

اطلاعات موجود در گوشی ممکن است توسط روش هایی که در پست آموزش ریکاوری اس ام اس،تماس،شماره مخاطبین پاک شده و.. اندروید معرفی کردیم به راحتی قبل ریکاروی و دسترسی مجدد قرار گیرند از این رو تصمیم داریم نحوه درست پاک کردن اطلاعات در اندروید و آیفون را معرفی کنیم.

پاک کردن تمامی اطلاعات در iOS

استفاده از قسمت تنظیمات

برای شروع به قسمت Settings -> General -> Reset بروید و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید. سپس پسورد آیفون خود را وارد کنید و اجازه دهید سایر مراحل به صورت خودکار طی شود.

چگونه می توان تمامی اطلاعات گوشی های هوشمندرا پاک کرد؟

پاک کردن دیتا در آیفون با استفاده از iTunes

راه حل دیگر ، استفاده از iTunes است. ابتدا گوشی خود را به کامپیوتری که آخرین نسخه iTunes روی آن نصب شده باشد، وصل کنید. دقت داشته باشید که گزینه Find My iPhone ، از بخش تنظیمات درمنوی iCloud غیرفعال شده باشد.

سپس وارد برنامه شوید و گوشی خود را از بار قسمت بالای صفحه پیدا کنید. در برخی موارد لازم است پسورد موبایل خود را وارد کنید.

چگونه می توان تمامی اطلاعات گوشی های هوشمندرا پاک کرد؟

از منوی Summary ، گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید تا تنظیمات گوشی به تنظیمات کارخانه بازگردد.

چگونه می توان تمامی اطلاعات گوشی های هوشمندرا پاک کرد؟

در همین مرحله پنجره ای باز میشود تا درخواست شما تایید شود. روی Restore کلیک کنید تا بعداز ۱۰ دقیقه ، تنظیمات به حالت کارخانه برگردد.

استفاده از iCloud

در این روش تنها کافی است که وب سایت iCloud.com را باز کنید و از بخش Find My iPhone ، از تب All Devices ، نام دستگاه خود را از میان لیست انخاب کنید.

با انتخاب Erase iPhone ، منتظر باشید تا تنظیمات به حالت کارخانه بازگردد.

چگونه می توان تمامی اطلاعات گوشی های هوشمندرا پاک کرد؟

ما قبلا در انزل وب و در پست ۴ روش ردیابی و یافتن گوشی گم شده خاموش و روشن در مورد سایر بخش های همین قسمت نیز صحبت کردیم که پیشنهاد میکنیم آنها را نیز مطالعه کنید.

پاک کردن تمامی اطلاعات شخصی در اندروید

اطلاعات گوشی مهم هستند و همان طور که باید از به اشتراک گذاری برخی موارد در شبکه های اجتماعی خودداری کرد و قبلا نیز مواردمهمی که هرگز نباید در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود را معرفی کردیم ، باید نسبت به حفظ این اطلاعات در هنگام فروش موبایل دقت کرد. در ادامه نیز نحوه حذف داده ها و اطلاعات شخصی در گوشی های اندرویدی را معرفی می کنیم.

استفاده از بخش تنظیمات

در گوشی های اندرویدی ،در بخش تنظیمات و از گزینه Backup & reset ، وارد قسمت  Factory data reset شوید و سپس reset phone را انتخاب کنید. با این کار گوشی به تنظیمات کارخانه باز میگردد و تنها کافی است گوشی خود را یک بار خاموش و روشن کنید.

پاک کردن تمامی اطلاعات شخصی در اندروید

استفاده از بخش ریکاوری

برای این بخش از منوی ریکاوری اقدام کنید. بدون توجه به نوع موبایل شما ، نیاز است که ابتدا موبایلتان را خاموش و روشن کنید. درصورتی که از گوشی های سامسونگ استفاده می کنید ،با فشردن دکمه افزایش ولوم ، home  و پاور ،میتوانید مستقیما وارد منو ریکاوری شوید. برای گوشی های غیرسامسونگی ، می توانید از دکمه های پاور و کاهش صدا به صورت همزمان استفاده کنید.

پاک کردن اطلاعات گوشی

با فشردن این دکمه ها ، وارد منویی به نام bootloader می شوید. در این قسمت با دو بار فشردن دکمه کاهش صدا ، می توانید وارد بخش ریکاوری شوید و  بافشردن دکمه پاور ، ریکاوری را انتخاب کنید.

وقتی لوگوی اندروید را به شکل زیر دیدید ،  دکمه پاور و سپس افزایش صدا را فشار دهید تا وارد حالت ریکاوری شوید.

استفاده از بخش ریکاوری برای پاک کردن اطلاعات

باقی مراحل بدون توجه به نوع موبایل اندرویدی شما یکسان است. با وارد شدن به منوی ریکاوری ، از دکمه ولوم استفاده کنید تا گزینه Wipe data/factory reset انتخاب شود.

با این کار از شما برای ادامه روند بازگشت به تنظیمات کارخانه سوال پرسیده میشود که باید Yesرا انتخاب کنید.  وقتی فرآیند ریست فکتوری به اتمام رسید ، Reboot system now را انتخاب کنید .

پاک کردن اطلاعات گوشی

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که شیوه ی دیگری را برای پاک کردن همیشگی اطلاعات گوشی خود برای امتحان کرده اید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 217 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 15:38

اگر از کاربران ویندوز باشید احتمالا با پیغام تایید بستن برنامه های در حال اجرا ( Force Shutdown ) که زمانی میخواهید سریعا کامپیوتر خود را خاموش کنید مواجه شده اید ، این پیغام در برخی اوقات باعث وقت گیر شدن روند خاموش یا ریستارت شدن ویندوز و یا انجام نشدن دستور شما میشود ، در ادامه نحوه رفع این مشکل را آموزش میدهیم.

چگونه پیغام تایید بستن برنامه ها هنگام خاموش و ریستارت شدن ویندوز را حذف کنیم

How to shut down Windows without prompting Force Shutdown

ما قبلا در انزل وب در زمینه ترفندهای ویندوز مطالبی نظیر آموزش مخفی کردن برنامه های در حال اجرا از تسکبار و ناحیه اعلان ویندوز و چگونه گزینه های اضافی کلیک راست ویندوز را حذف کنیم؟ را منتشر کردیم ، اینبار جهت بالا بردن سرعت انجام کارها در ویندوز تصمیم داریم ترفندهایی را برای جلوگیری از نمایش پیغام های غیر ضرورری هنگام خاموش کردن سیستم در زمانی که نیاز دارید کارها سریعتر انجام شود آموزش دهیم همچنین توجه کنید که اکثر این ترفندها در ویندوز ۱۰ ، ۸ ،۷ و XP قابل اجرا هستند.

جلوگیری از نمایش پیغام تایید بستن برنامه ها در اجرا توسط رجیستری

کلید ترکیبی win+r را نگه دارید و سپس عبارت regedit را تایپ و اینتر کنید.

در پنجره رجیستری مسیر زیر را دنبال کنید

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControl

سپس در سمت راست بر روی WaitToKillServiceTimeout دابل کلیک کنید

جلوگیری از نمایش پیغام تایید بستن برنامه ها در اجرا توسط رجیستری

مقدار ۵۰۰۰ برابر است با ۵ ثانیه که میتوانید آن را به دلخواه ۰ یا عددهای پایین تر ( ۱۰۰۰ پیشنهاد میشود ) تعریف کنید ، پس از تعیین مقدار پنجره را OK کنید.

جلوگیری از نمایش پیغام تایید بستن برنامه ها در اجرا توسط رجیستری

سپس مسیر HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop دنبال کنید

در پنل سمت راست کلیک راست کنید و از گزینه new یک مقدار string value ایجاد و نام آن را به WaitToKillAppTimeout تغییر دهید.

سپس بر روی مقدار جدید دابل کلیک کنید و به دلخواه همانند مرحله قبل عددی از بین ۵۰۰۰ (۵ ثانیه) تا ۰ وارد و پنجره را OK کنید.

جلوگیری از نمایش پیغام تایید بستن برنامه ها در اجرا توسط رجیستری

در نهایت پنجره رجیستری را ببندید و کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا تغییرات در سیستم شما اعمال شود.

سریعتر خاموش کرردن ویندوز و حذف پنجره تایید بستن نرم افزار ها توسط ایجاد میانبر

علاوه بر روش فوق شما میتوانید با ایجاد یک میانبر نیز کامپیوتر خود را سریعتر خاموش کنید.

در یک درایو یا دکستاپ کلیک راست کنید و از منو new گزینه shortcut را انتخاب کنید

سریعتر خاموش کرردن ویندوز و حذف پنجره تایید بستن نرم افزار ها توسط ایجاد میانبر

سپس در پنجره باز شده عبارت زیر را وارد کنید

shutdown /f /s /t 0

سریعتر خاموش کرردن ویندوز و حذف پنجره تایید بستن نرم افزار ها توسط ایجاد میانبر

پنجره Next کنید و در مرحله بعد یک نام دلخواه انتخاب و بر روی Finish کلیک کنید.

سریعتر خاموش کرردن ویندوز و حذف پنجره تایید بستن نرم افزار ها توسط ایجاد میانبر

حالا توسط میانبر ایجاد شده و با کلیک بر روی آن میتوانید کامپیوتر خود را بسیار سریعتر از گذشته و بدون نمایش پیغام های آزار دهنده خاموش کنید.

سریعتر خاموش کرردن ویندوز و حذف پنجره تایید بستن نرم افزار ها توسط ایجاد میانبر

عدم نمایش پیغام های تایید خاموش و ریستارت کردن ویندوز توسط Local Group Policy Editor

روش دیگر برای عدم نمایش پیغام تایید خاموش و ریستارت شدن استفاده از Local Group Policy Editor ویندوز است

کلید ترکیبی win+r را نگه دارید و سپس عبارت gpedit.msc را تایپ و اینتر کنید.

در صورتی که پیغام تاییدی نمایش داده شده آن را OK کنید.

سپس مسیر زیر را دنبال کنید

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Shutdown Options

در سمت راست بر روی گزینه Tu off automatic termination of applications that block or cancel shutdown دابل کلیک کنید

عدم نمایش پیغام های تایید خاموش و ریستارت کردن ویندوز توسط Local Group Policy Editor

در پنجره باز شده بر ر روی گزینه Enabled کلیک و پنجره ها را OK کنید و ببندید

عدم نمایش پیغام های تایید خاموش و ریستارت کردن ویندوز توسط Local Group Policy Editor

در نهایت کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا تغییرات در سیستم شما اعمال شود.

تجربه و پیشنهاد شما؟

اگر علاوه بر ترفندهای بالا شما نیز روش بهتر یا نرم افزار خوبی برای انجام اینکار میشناسید آن را در قسمت نظرات معرفی کنید و یا تجربه خود را در استفاده از روش های بالا با ما به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 25 اسفند 1394 ساعت: 19:06

نمونه کار (portfolio) شرح مختصری از فعالیت های کاری و حرفه ای فرد است که امروزه در وب نیز به صورت آنلاین ایجاد و به نمایش گذاشته میشود. بازدیدکنندگان زیادی از طریق سایت ها برای یافتن بهترین طراح جهت اهداف مختلف ، استقبال می کنند. تصمیم داریم در این پست انزل وب  ۵ سایت برتر رایگان برای ایجاد ، معرفی و بررسی نمونه کارهای طراحان را معرفی کنیم.

بهترین سایت های رایگان ایجاد پروفایل و معرفی نمونه کارها

Top 5 Free Portfolio Maker Sites

قبلا بهترین منابع برای دانلود قالب های رایگان را  در انزل وب معرفی کرده ایم ؛ یکی دیگر از منابع کاربردی و سرویس های آنلاین رایگانی که قصد داریم در این پست معرفی کنیم ، سایت های برتر مشاهده و معرفی نمونه کار طراحان مختلف است.

Behance

این سایت ک توسط Adobe ، شرکت معروف تولید کننده نرم افزار مدیریت میشود ، سایتی برای ثبت نام طراحان مختلف و ارائه نمونه کارهای آن ها است. با این سایت که بازدیدکننده های جهانی دارد ، می توانید سوابق و تجربه های کاری خود در معرض دید میلیون ها کاربر قرار دهید.جست وجوی این سایت حرفه ای است و هر کاربر می تواند با وارد کردن پارامترهایی نظیر نام کشور ، ابزار مدنظر خود و ….طراحان مختلف را از میان جمعیت بزرگ طراحان  این سایت ، جداسازی کند.خود طراحان نیز می توانند از میان لیست کار وب سایت Behance ، درخواست همکاری به کارفرمایان دهند.

بهترین سایت های نمونه کار یا پورتفولیو

این سایت فرصت مناسبی را برای طراحان فراهم می کند تا نمونه کارها و شرح مختصر فعالیت های خود را ، منتشر کنند و به این وسیله دیده شوند. این سروریس در حدود یک میلیون بار بازدید متوسط ماهانه دارد. بخش هایی به صورت ویژه برای انتخاب نمونه کار ها در این سایت وجود دارد و می توانید تا حداکثر ۱۰ عکس را به عنوان نمونه کار در پروفایل خود قرار دهید.

بهترین سایت های نمونه کار یا پورتفولیو

Dribbble

یکی از سایت های بزرگ برای نمایش نمونه کارهای گرافیکی ، طراحی وب و کاریابی ، Dribbble است. طراحان در این سایت ، اسکرین شات هایی از نمونه کارهای خود قرار می دهند و جزییات  پروژه های تکمیل شده یا در حال پیشرفت خود را اطلاع رسانی می کنند. می توانید اسکرین شات هایی که از نمونه کار های خود میگیرید را با استفاده از روش های بهینه سازی عکس که قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم ، راحت تر آپلود کنید.

در این سایت گروه هایی برای میتینگ و مصاحبه نیز وجود دارد که امکان تعامل طراحان را از سرتاسر دنیا فراهم کرده است.

بهترین سایت های نمونه کار یا پورتفولیو

Carbonmade

یکی از سایت هایی که پلتفرم کاربردی و ساده ای را برای ایجاد و نمایش آسان نمونه کارها در اختیار طراحان قرار می دهد ، Carbonmade می باشد. شما میتوانید با کیفیت ترین نمونه کارها را بتوانید در این سایت جست وجو کنید ، در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار نمونه کار در این سایت ثبت شده است و کاربران (طراحان) می توانند مطابق با سلیقه خود پروفایلشان را شخصی سازی کنند.

بهترین سایت های نمونه کار یا پورتفولیو

با یک نگاه کلی به صفحه ی اصلی این سایت متوجه خواهید شد که تنها مرجعی  برای طراحی سایت و کارهای گرافیکی نیست! شرح فعالیت های طراحان در این سایت ها نمایی سه بعدی دارد که جذابیت این سایت را بیشتر کرده است.

Coroflot از سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است و تا به حال ۲ میلیون عکس و ۱۵۰ هزار پورتفولیو در این سایت ثبت شده است.

بهترین سایت های نمونه کار یا پورتفولیو

در پایان نیز اگر به دنبال منابع خوبی برای ایجاد روزمه های حرفه ای از سوابق کاری خود هستید پیشنهاد میکنیم پست قبلی انزل وب در مورد معرفی سرویس های ساخت رزومه آنلاین فارسی و انگلیسی رایگان جهت استخدام حتما مشاهده کنید

تجربه و پیشنهاد شما ؟

در صورتی که سرویس های آنلاین و رایگانی دیگری برای ایجاد و مشاهده ی نمونه کار می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 264 تاريخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 ساعت: 22:07

با روت کردن اندروید، می توان کنترل بیشتری روی بخش های مختلف آن داشت و به علاوه بسیاری از نرم افزارها تنها روی اندورید روت شده قابل نصب هستند. اما روت کردن جدا از فواید بسیاری که دارد ، عملکرد برخی از برنامه ها را دچار مشکل می کنند و اگر گوشی شما دارای گارانتی باشد ، با روت شدن ، گارانتی از درجه اعتبار ساقط میشود. در این پست با سه راه ساده برای آنروت کردن یا غیرفعال کردن روت گوشی های اندرویدی آشنا میشوید.

آموزش غیرفعال کردن و حذف روت (آنروت) سیستم عامل اندروید

۳ Ways to Delete Root ( Unroot ) Android

قبلا  مطالب مختلفی در ارتباط با اندروید و مدیریت سیستم عامل اندروید ؛ نظیر حذف برنامه و بخش های مختلف از صفحه اصلی اندروید و یا ضبط مکالمات تلفنی در اندروید را خوانده اید.  آنروت کردن دستگاه های اندرویدی نیز از جمله مواردی است که بهتر است کاربران اندروید با آن آشنا باشند که در ادامه سه راه اصلی آنروت کردن اندروید را می خوانید.

آنروت اندروید به صورت دستی

۱- ابتدا با استفاده از نرم افزارهای فایل منیجر موجود ، فایل های روت گوشی را باز کنید. از معروف ترین نرم افزار های فایل منیجر یا مدیریت پوشه ها ، می توان به Root Browser, ES File Explorer,  X-Plore File Manager اشاره کرد.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

ابتدا فایل منیجر خود را باز  و مسیر system/bin را طی کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

فایلی با نام su را پیدا کرده و حذف کنید. می توان با کمی مکث روی همان فایل ، از منوی ظاهر شده فایل را حذف کنید. دقت کنید که ممکن است بنا به شیوه ی روت کردن شما ، این فایل اصلا در موبایل شما وجود نداشته باشد.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در مرحله ی بعد مسیر /system/xbin را طی نمایید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در همین بخش نیز مشابه با مرحله قبلی ، فایل su را حذف کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

حالا نوبت پوشه app است که از طریق system/app ، می توانید آن را مشاهده کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در پوشه ی app به دنبال فایل  superuser.apk باشید و آن را حذف کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

تمام شد!

بعد از انجام این مراحل موبایل خود را ری استارت کنید و اگر می خواهید از صحت آنروت شدن مطمئن شوید ، می توانید نرم افزار های Root Checker  را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

حذف روت اندروید با استفاده از برنامه SuperSU

ابتدا برنامه SuperSU را دانلود و نصب کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

آن را باز کنید و وارد تب تنظیمات یا Setting شوید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

از همین قسمت ، بخش Cleanup را پیدا و باز کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

صفحه را به پایین اسکرول کنید و Full unroot را انتخاب کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در این مرحله پنجره ای برای تایید انجام فرآیند آنروت باز میشود که باید Continue را انتخاب کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

مراحل آنروت شدن تمام شد! تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی خود را یک بار خاموش روشن کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در صورتی که استفاده از این برنامه برای شما موثر نبود ، می توانید از نرم افزارهای غیررایگانی نظیر Universal unroot استفاده کنید. این برنامه برای تمامی گوشی ها غیر از سامسونگ کاربردی است.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

برای آنروت کردن اندروید گوشی های سامسونگی ، راه حل بعدی را مطالعه کنید.

آنروت کردن اندروید گوشی های گلکسی سامسونگ

ابتدا استوک ورک موبایل خود را دانلود کنید. برای این کار ، مدل گوشی خود را به همراه عبارت stock firmware در گوگل وارد کنید و استوک فریمورک مربوط به گوشی خود را دانلود کنید. سپس فایل را در گوشی خود از حالت فشرده خارج کنید و به دنبال فایلی با نام tar.md5 باشید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

Odin3 را دانلود کنید. این برنامه یکی از ابزارهای اندرویدی است که می توانید با استفاده از آن ، استوک ورک را از کامپیوتر به موبایل اندرویدی انتقال دهید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

Samsung USB drivers را دانلود و نصب کنید. اگر تا به حال گوشی خود را به کامپیوتر وصل نکرده اید ، لازم است که این برنامه را دانلود کنید. بعد از دانلود برنامه را از حالت فشرده خارج کنید و نصب کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

موبایل خود را خاموش کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در مرحله ی بعدی با فشردن سه کلید power ، دکمه ی پایین تنظیم صدا و دکمه ی موجود در صفحه ی نمایش گوشی، موبایل را وارد حالت دانلود کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در صورتی که درایور های USB گوشی شما به درستی نصب شده باشند ، باید باکس سبز رنگی را در سمت چپ و بالای بخش ID:COM ببینید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

روی pda در Odin3 کلیک کنید و فایل tar.md5 استوک ورکی را که دانلود کرده اید را بارگذاری کنید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

در این پنجره ، دو باکس PDA و Auto Reboot را تیک بزنید و باقی را بدون تیک بگذارید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

نهایتا روی گزینه start کلیک کنید تا فرآیند آنروت شدن شروع شود. این کار ممکن است ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. وقتی تمامی مراحل به اتمام رسید ، باید پیغام PASS را ببینید.

چگونه گوشی اندرویدی را آنروت کنیم؟

برای ازبین بردن حلقه ی بوت ، باید گوشی شما به تنظیمات کارخانه بازگردد و در واقع factory reset انجام شود. این کار تمامی اطلاعات روی موبایل را پاک می کند.برای انجام ریست فکتوری باید :

  • کلید پاور ، افزایش صدا و دکمه ی اصلی home موجود روی صفحه را با هم فشار دهید تا منوی ریکاوری را مشاهده کنید.
  • از کلید تنظیم صدا برای انتخاب یکی از گزینه های wipe data/factory reset استفاده کنید و با دکمه home یکی از آن ها را انتخاب کنید.
  • wipe data partition و سپس گزینه reboot system now را انتخاب کنید. با این کار گوشی سامسونگ شما به تنظیمات کارخانه بازمیگردد و تمامی اطلاعات آن پاک میشود.

تجربه و پیشنهادشما؟

اگر برای حذف روت ( آنروت ) اندروید گوشی و تبلت ها راه های دیگری نیز می شناسید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 476 تاريخ : يکشنبه 23 اسفند 1394 ساعت: 7:19

گوگلی پلی ، بزرگترین و معتبر ترین سرویس پخش برنامه ، اپ و برنامه های چند رسانه ای اندروید است. اما سیاست های گوگل پلی و قوانین آن ، سبب شده است که بسیاری از اپ ها وبرنامه های رایگان آن ، به صورت اختصاصی از جانب گوگل پلی میزبانی نشود و تضمینی برای صحت کارکرد آن وجود نداشته باشد و مجبور باشید برای نصب آن ها ، منابع ناشناخته یا Unknown sources در گوشی ها فعال کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم ۱۰ برنامه ی برتر وکاربردی اندرویدی را که در گوگل پلی موجود نیست را در این پست معرفی کنیم .

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند!

Awesome Android Apps You Won’t Find on Google Play

تا به حال ، برنامه های اندرویدی زیادی نظیر برنامه هایی که با حسگر اندروید کار می کنند را در انزل وب معرفی کرده ایم ؛ درادامه نیز با ۱۰ برنامه کاربردی اندروید دیگر که در گوگل پلی موجود نیستند ، آشنا میشوید.

PS4 Remote Play

شرکت سونی برنامه ی جالبی را تحت عنوان PS4 Remote Play منتشر کرده است که با استفاده از آن می توانید بازی های PlayStation 4 را در گوشی های اندرویدی خود با دسته بازی شبیه سازی شده بازی کنید. ابتدا این برنامه تنها برای گوشی های سری ایکسپریا سونی منتشر شده بود. اما هم اکنون برای انواع دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

CyanogenMod Gallery

این برنامه، یک اپ کاربردی و جمع جور برای گالری موبایل شما است که تنها عکس ها را نمایش می دهد و نظیر گالری پیش فرض در گوشی ها ، فیلم ها و عکس ها را با هم پوشش نمی دهد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

NewPipe for YouTube

این برنامه یک جایگزین مناسب برای اپ یوتیوب است. می توانید با استفاده از آن ، فیلم ها را در پلیر های مختلف و خارجی باز کنید و دانلود نمایید. مهم ترین نکته در استفاده از این برنامه ، عدم نیاز به گوگلی پلی و ورود به حساب کاربردی جیمیل شما است و می توانید به سادگی ویدیو ها را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

BlackBerry Launcher

بلک بری ، اولین اسمارت فون اندرویدی خود را تحت عنوان Priv تولید و وعرضه کرده است ؛ اما حرکت این شرکت به سمت تولید موبایل هایی با سیستم عامل متفاوت ، سبب شده است تا برنامه ها و اپ هایی را برای این سیستم عامل ، به صورت پیش فرض روی موبایل ها طراحی کند . BlackBerry Launcher ، جایگزین مناسبی برای صفحه اصلی ( home screen ) انواع گوشی های اندرویدی ( غیر از بلک بری ) می باشد و می توانید از آن روی دستگاه های دیگر نیز استفاده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Amazon Underground

آمازون ، اخیرا اپ استور اندرویدی خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر اپ های مختلف به راحتی از طریق آن در دسترس خواهند بود. اما برنامه Amazon Underground ، این سرویس و تمام سرویس هایی که از طریق آمازون در اختیار کاربران قرار داده میشود را پوشش داده است و می توانید با قیمت های پایین و یا مجانی،اپ و برنامه های چندرسانه ای را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

WiFiKill

این برنامه برای گوشی های روت شده است و با استفاده از آن می توانید دسترسی یک دستگاه خاص را به وای فای محلی محدود کنید. برنامه برای کسانی که از اینترنت های حجمی استفاده می کنند و سعی دارند در حجم مصرفی خود صرفه جویی کنند، بسیار کاربردی است این اپ کاربردی شبیه اپ Netcut که قبلا در بخش چگونه سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را مخفیانه محدود کنیم انزل وب معرفی کردیم دارد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Microsoft Connections

این نرم افزار کاربردی مایکروسافت ، جهت یادآوری نکات لازم حین تماس تلفنی طراحی شده است . به این ترتیب که حین تماس ، نکاتی که قبلا در نرم افزار جهت یادآوری درج کرده اید ، به صورت پاپ آپ ظاهر میشوند.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

AdAway

زمانی که نرم افزار هایی با دو نسخه رایگان و غیر رایگان را خریداری می کنید ، در نسخه رایگان تبلیغات متنی داخلی زیادی نمایش داده میشود تا کاربر نسبت به خرید نسخه غیررایگان ترغیب شود. با استفاده از برنامه

AdAway ، قادرخواهید بود تمامی تبلیغات موجود در برنامه ها را مسدود کنید و برای همیشه از شر تبلیغات خلاص شوید!

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Echo

با اپ هایی نظیر Echo ، می توانید تمامی صداهایی که از طریق موبایل و صحبت با دیگران و یا در اطراف می شنوید را ضبط کنید و سپس هر زمان که نیاز داشتید ، به این صدا ها گوش دهید و نظیر برنامه های جاسوسی اندروید که قبلا در انزل وب معرفی شده ، در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید. گفتنی است که نسخه ای از این برنامه که در حال حاضر مسدود شده و کسی از آن استفاده نمی کند ، در گوگل پلی موجود است ؛ اما برای استفاده از نسخه اصلی ، باید از سایت مربوطه اقدام کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Notifications Logger

حتما برای شما هم پیش آمده است که اعلان های گوشی (Notification) را قبل از این که مطالعه کنید ، به صورت اتفاقی و ناخواسته پاک کرده اید. برنامه ی Notifications Logger ، یک ابزار مناسب برای نمایش تمامی نوتیفیکیشن های گذشته ( پاک شده و پاک نشده ) می باشد تا بتوانید پیغام های خوانده نشده را مشاهده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که برنامه های کاربردی و کم یاب دیگری نظیر اپ های اندرویدی معرفی شده میشناسید ، تجربه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 234 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 0:05

گاهی اوقات نیاز داریم که برخی از وب سایت ها و مطالب آن ها را زمانی که به اینترنت دسترسی نداریم چک کنیم ، یا حتی به علت عدم پشتیبانی کامل شرکت های هاستینگ ، مدیران سایت و وبلاگ ها نیاز دارند یک بکاپ کامل از سایت خود داشته باشند. تصمیم گرفتیم در این پست برنامه هایی را برای دانلود کامل وب سایت ها و مشاهده آفلاین آنها معرفی می کنیم.

نرم افزار های دانلود و مشاهده آفلاین و کامل تمامی مطالب سایت و وبلاگ ها

Five Ways to Download Complete Websites For Offline Access

برای آیفون و اندروید برای مشاهد آفلاین صفحات وب روش های ذخیره صفحات وب به صورت پی دی اف را قبلا در انزل وب آموزش داده ایم ، برنامه هایی که در ادامه معرفی میکنیم ، امکان دانلود کامل جزییات یک سایت در کامپیوتر و لپ تاپ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

قبل از استفاده از برنامه های زیر توجه داشته باشید که مدت زمان دانلود کامل یک وبسایت به حجم مطالب موجود و آپلود شده آن و سرعت اینترنت شما بسیار بستگی دارد.

HTTrack

این نرم افزار ، یک ابزار کاربردی و سبک برای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها می باشد . با این که ظاهر و محیط کاربری آن مدرن نیست ، اما در حال حاضر یکی از بهترین نرم افزار دانلود سایت به صورت کامل است.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

در این برنامه می توانید بخش های دلخواه خود را مشخص کنید تا دانلود شوند و باقی حذف شوند. تمام تنظیمات مربوطه از بخش Set options در برنامه قابل مشاهده است.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

در صورتی که دانلود بخش خاصی ، مدت زیادی طول کشید ، می توانید دانلود آن فایل را کنسل کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

در نهایت پس از دانلود کامل سایت میتوانید تمامی فیل های موجود و صفحات html دانلود شده را در محلی که برای ذخیره فایل مشخص نمودید مشاهده کنید.

Getleft

این نرم افزار دانلود سایت ، فضایی مدرن تر دارد و با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl + U ، می توانید به سرعت فرآیند دانلود سایت را انجام دهید.قبل از شروع از شما پرسیده میشود که کدام فایل ها باید دانلود شوند.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

برای مثال ما در این جا گوگل را انتخاب کرده ایم. تمام پیج هایی که جز دانلود هستند ، فشرده میشوند و این به آن معنا است که فایل های آن پیج خاص دانلود شده اند.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

زمانی که دانلود تکمیل شود ، تمامی فایل های دانلود شده در حافظه ی داخلی یا لوکال سیستم شما ذخیره میشوند.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

وقتی سایت را دانلود کردید ، می توانید سایت را به صورت آفلاین درفایل index مشاهده کنید. همچنین علاوه براین نرم افزار نیز می توانید روش باز کردن سایت ها با استفاده از کش مرورگر را که قبلا در انزل وب آموزش دادیم مطالعه کنید که راه دیگری برای مشاهده آفلاین صفحات از قبل باز شده در مرورگر می باشد.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

PageNest

این برنامه ، ترکیبی از دو نرم افزار قبلی است . با باز کردن تب Address و وارد کردن آدرس سایت مدنظرتان ، می توانید کل سایت را دانلود کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

در ادامه از شما سوال هایی برای انتخاب فایل های مدنظرتان و محل ذخیره سازی آن ها پرسیده میشود.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

در تب Range ، می توانید مشخص کنید که آیا پیج هایی که تحت عنوان دامین های دیگر باز میشوند نیز ذخیره شوند یا خیر. سپس دانلود را شروع کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

وقتی دانلود تمام شد ، می توانید سایت را مشابه با تصویر زیر و به صورت آفلاین مشاهده کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

Cyotek WebCopy

با این برنامه ، پسورد و قوانینی را برای مشاهده ی آفلاین سایت تعیین کنید. دکمه ی F5 را فشار دهید و فایل ها را وقتی دانلود شدند مشاهده کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

سایز کلی برنامه های در حال دانلود ، در باکسی به شکل زیر حین دانلود نمایش داده میشود.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

همچنین می توانید دیاگرامی را برای نحوه ی نمایش فایل ها طراحی کنید.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

رسم این دیاگرام ، نحوه نمایش بخش های وب سایت دانلود شده را تعیین می کند.

قبلا در آموزشی مشابه با همین مطلب ، نحوه ی ذخیره سازی نقشه ی گوگل و مشاهده آفلاین آن  را در انزل وب آموزش داده ایم که مطالعه آن ممکن است برای شما مفید باشد.

Wikipedia Dumps

ویکی پدیا با توجه به حجم مطالب کاربردی موجود در آن و استفاده روزانه میلیون ها کاربر از آن میتوانید در لیست سایت های مهم برای دانلود و خواندن آفلاین قرار گیرد ، این دانشنامه با توجه به حجم عظیم اطلاعاتش که هر روز به آن اضافه میشود به کاربران خود استفاده از این نرم افزار ها را برای دانلود کلی توصیه نمی کند ، اما شما می توانید با استفاده از Wikipedia Dumps ، دیتا صفحه ویکی پدیا مد نظر خود را با فرمت XML دانلود و به صورت آفلاین استفاده کنید .

در آینده سعی میکنیم نرم افزار و روش های بیشتری برای دانلود آفلاین مطالب ویکی پدیا معرفی کنیم.

نرم افزارهای دانلود و مشاهده آفلاین سایت ها

تجربه و پیشنهادشما؟

تمام برنامه هایی که معرفی شد ، کاملا رایگان هستند و می توانید با نصب آن ها ، به سادگی وب سایت و وبلاگ ها را دانلود به صورت آفلاین مشاهده کنید. در صورتی که برنامه دیگری مدنظر شماست ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 210 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 0:05

پیغام You need to format the disk یکی از پیغام های آزار دهنده و خطرناک در ویندوز است که باعث میشود هارد اکسترنال ، فلش مموری ، رم و.. شما غیر قابل دسترس شود و تنها با فرمت کردن که باعث از بین رفتن محتوا داخلی آن میشود مجددا قابل استفاده باشد ، در ادامه روش ریکاوری و دسترسی مجدد به اطلاعات فلش ، هارد اکسترنال و.. که از دسترس خارج شده است را آموزش میدهیم.

حل ارور You need to format the disk in drive before you can use it فلش ، هارد اکسترنال

How To Fix Exteal Disk Drive Suddenly Became RAW

ما قبلا در زمینه رفع خطاهای رایج ویندوز مطالبی در زمینه حل ارور Missing Operating System ، USB Device Not Recognized و Access Denied در انزل وب منتشر کردیم که پیشنهاد میکنیم برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار دیگر روش های رفع آنها را حتما مطالعه کنید. ارور You need to format the disk که بیشتر در فلش مموری ها رخ میدهد در بعضی مواقع که پای اطلاعات حیاتی در میان باشد بسیار برای کاربران خطرناک است چرا که امکان دسترسی به فایل و پوشه ها را از کاربر میگیرد

حل ارور You need to format the disk in drive before you can use it فلش ، هارد اکسترنال

در ابتدا قبل از شروع آموزش به نکات بسیار مهم زیر برای رفع این مشکل در ویندوز توجه کنید :

  • ابتدا دستگاه (فلش ، هارد اکسترنال و..) را بر روی پورت های مختلف سیستم امتحان کنید ، احتمال اینکه این پیغام با تعویض پورت USB نمایش داده نشود وجود دارد
  • ممکن است مشکل دستگاه شما از آسیب دیدن سخت افزار در اثر ضربه ، اتصال برق و گرفتن بدسکتور سخت افزاری باشد که در این حالت دستگاه صداهایی شبیه به خرچ خرچ تولید میکند ،برای این مورد پیشنهاد میکنیم هارد اکسترنال و.. خود را برای ریکاوری اطلاعات به مراکز تخصصی بازیابی هارد دیسک بسپارید
  • در صورتی که نمیدانید هارد یا فلش درایو شما دارای فرمت فایل ناشناخته (RAW) است یا نه ،میتوانید با تایپ عبارت Computer Management در منو استارت و انتخاب گزینه پیدا شده وارد بخش Disk Management شوید ، تا درایو هایی که با فرمت فایل raw مشخص شده اند را بررسی کنید
  • برای اطمینان از اینکه مشکل هارد دیسک شما سخت افزاری است یا خیر میتوانید توسط تکنولوژی S.M.A.R.T درایو ها و برنامه هایی که امکان چک کردن این موضوع توسط فناوری اسمات را میدهند مانند GSmartControl استفاده کنید.
  • بعد از اطمینان از نداشتن مشکل سخت افزاری میتوانید از روش هایی که در ادامه آموزش داده میشود برای رفع خطا You need to format the disk استفاده کنید
  • روش های زیر در اکثر مواقع و در تست هایی که ما انجام دادیم به خوبی عمل کرده است اما همچنان احتمال بازگشت ۱۰۰% دستگاه معیوب وجود ندارد همچنین ممکن است در دستگاه های جانبی مثل هارد های اکسترنال با ظرفیت بیش از ۵۰۰ گیگ اطلاعات ، روند بازیابی داده ها ساعت یا روز ها طول بکشد

حل ارور You need to format the disk in drive before you can use it

بررسی فایل ها و پوشه های پارتیشن آسیب دیده برای رفع مشکل پیغام فرمت

بعد اطمینان از موارد فوق ما از نرم افزار Testdisk استفاده میکنیم

برای استفاده از این نرم افزار که در محیط CMD اجرا میشود شما میتوانید از کیبورد به جای موس استفاده کنید.

بررسی فایل ها و پوشه های پارتیشن آسیب دیده برای رفع مشکل پیغام فرمت

بعد از اجرا نرم افزار بر روی CREATE اینتر کنید (دکمه Enter کیبورد را بزنید)

مطمئن شوید هارد اسکترنال و یا فلش مموری مورد نظر را انتخاب شده است و سپس گزینه Proceed بزنید

How To Fix Exteal Disk Drive Suddenly Became RAW

در مرحله بعد Intel را انتخاب کنید (اگر در این مرحله هارد شما دو ترابایت به بالا حجم داشت و در پایین صفحه عبارت Hint: EFI GPT was detected نمایش داده شده بود میتوانید گزینه EFI GPT را انتخاب کنید)

رفع مشکل پیغام فرمت You need to format the disk فلش مموری

سپس Analyse را انتخاب و اینتر کنید

رفع مشکل پیغام فرمت You need to format the disk فلش

در اینجا می بینید که داده های پارتیشنی مورد نظر شما به نظر نادرست هستند ، برای درست کردن این مشکل Quick Search را انتخاب کنید

رفع مشکل پیغام فرمت You need to format the disk فلش مموری و هادر اکسترنال

در مرحله بعد گزینه Y یا Yes را انتخاب نمایید

رفع مشکل پیغام فرمت You need to format the disk فلش مموری و هادر اکسترنال

Quick Search اجرا میشود

بررسی فایل ها و پوشه های پارتیشن آسیب دیده برای رفع مشکل پیغام فرمت

زمانی که اجرا Quick Search تمام شد شما باید یک پارتیشن را ببینید

بررسی فایل ها و پوشه های پارتیشن آسیب دیده برای رفع مشکل پیغام فرمت

برای دیدن لیست فایل و پوشه های پارتیشن (درایو) میتوانید دکمه P را بزنید

بررسی فایل ها و پوشه های پارتیشن آسیب دیده برای رفع مشکل پیغام فرمت

پس از مشاهده در صورتی که برخی از فایل های شما هنوز در لیست نبودند باید مرحله DEEPER SEARCH را انجام دهید ، برای اینکار دکمه q را زده و برای ادامه روند بازیابی Enter کنید

اگر در این مرحله تمامی فایل های شما در لیست قرار داشت نیازی نیست مرحله بعد یعنی DEEPER SEARCH را انجام بدهید و میتوانید مستقیما وارد مرحله WRITE که در انزل وب آموزش میدهیم شوید.

بررسی بیشتر فایل های گمشده و خراب با Deeper Search

در مرحله بعد مجددا پارتیشن را انتخاب و بر روی DEEPER SEARCH اینتر کنید

بررسی بیشتر فایل های گمشده و خراب با Deeper Search

این مرحله نسبت به جستجو معمولی زمان بیشتری را به خود اختصاص میدهد.

بررسی بیشتر فایل های گمشده و خراب با Deeper Search

زمانی که Deeper Search  تمام شده حالا شما دو پارتیشن می بینید که یکی از آنها را قبلا در مرحله quick search دیده بودیم و یک پارتیشن جدید دیگر

حل پیغام You need to format the disk

پارتیشن جدید را انتخاب کنید و دکمه P را برای مشاهده فایل و پوشه ها بزنید.

حل پیغام You need to format the disk

پس از بررسی فایل ها دکمه Q را زده تا از لیست خارج شوید و در صفحه بعد Enter کنید.

WRITE داده های بازیابی شده

گزینه WRITE را انتخاب کنید تا داده های پارتیشن جدید به تریتب در جدول داده های پارتیشن (partition table) درایو مورد نظر نوشته شوند

WRITE داده های بازیابی شده

جدول داده های پارتیشن جدید را در صورتی که فایل و پوشه های خود را در هنگام بررسی مشاهده نکردید به هیچ عنوان در درایو WRITE نکنید! این به این معناست که جدول پارتیشن مناسب برای درایو شما پیدا نشده است و شما باید از روش های دیگر برای بازیابی اطلاعات خود استفاده کنید.

پیغام مورد نظر برای نوشتن داده ها در partition table جدید را با زدن دکمه Y تایید کنید

X رفع مشکل پیغام فرمت فلش

توجه داشته باشید اگر هارد اکستنال ، فلش و.. شما در سکتورهای بوت (Boot Sector) که برای نمایش داریو آن در کامپیوتر و.. بسیار حیاتی هستند نیز دچار مشکل شده باشد ممکن است در بخشی از روند بازیابی توسط TestDisk و قبل از نوشتن partition table جدید، برنامه روند ریکاوری را قطع کند و از شما بخواهد این مشکل را رفع کنید .

اگر بکاپ بوت سکتور شما خوب باشد BACKUP BS را انتخاب و اینتر کنید و اگر بکاپ خوب نباشد میتوانید برای ساخت مجدد در ست کردن بوت سکتور گزینه REBUILD BS را انتخاب نمایید.

X رفع مشکل پیغام فرمت فلش

در مرحله بعد برای تایید مرحله بازسازی بوت سکتور درایو Y را انتخاب کنید

آموزش ریکاوری اطلاعات

پس از پایان مرحله بازسازی بوت سکتور گزینه QUIT را انتخاب نمایید.

رفع ارور You need to format the disk in drive before you can use it

خب پس از اینکه چه مرحله بازسازی بوت سکتور لازم باشد یا مرحله ریکاوری بوت سکتور نیاز نباشد با صفحه ای مشابه صفحه زیر مواجه خواهید شد که با زدن Enter و سپس Q از محیط TestDisk خارج میشوید.

حل مشکل You need to format the disk in drive before you can use it

حالا سیستم خود را ریستارت کنید و در صورت موفقیت آمیز بودن فرآیند بازیابی داریو شما در Computer نمایش داده میشود.

How To Fix Exteal Disk Drive Suddenly Became RAW

بکاپ گیری و اسکن فایل ها

پس از نمایش و ورود به درایو مورد نظر ابتدا از فایل های مهم خود حتما بکاپ بگیرید (قبلا روش هایی را برای بکاپ گیری در انزل وب معرفی کردیم) و بهتر است که فایل های سیستمی خود را با ابزار chkdsk بررسی کنید

برای بررسی با chkdsk  بر روی درایو مورد نظر کلیک راست و Properties را انتخاب کنید.

تب Tools را انتخاب و بر روی Check Now کلیک کنید

بکاپ گیری و اسکن فایل ها

دو تیک پنجره باز شده را بزنید و بر روی Start کلیک کنید.

فایل های موجود درایو اسکن و بررسی میشوند و در صورت لزوم اصلاح و فایل های مخرب بلاک میگردند.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

برای بازیابی اطلاعات و دسترسی مجدد به دستگاهی که پیغام You need to format the disk in drive before you can use it در ویندوز میدهد راه های متفاوتی معرفی شده است که ما سعی کردیم کاربردی ترین آن را آموزش دهیم اگر شما نیز با نرم افزار و روش خوب دیگر برای دسترسی مجدد به محتویات داخل درایو معیوب شده آشنا هستید تجربه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 336 تاريخ : شنبه 22 اسفند 1394 ساعت: 0:05

انزل وب۱۰ برنامه ی کمیاب اندروید که هرگز در گوگلی پلی پیدا نخواهید کرد!چگونه تنظیمات فایرفاکس و گوگل کروم را با یک کلیک ریست کنیم؟

http://anzalweb.ir آموزش و معرفی فناوری Tue, 08 Mar 2016 12:10:35 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.4.2 http://anzalweb.ir/1394/12/18/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%da%af%d9%84%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c/ http://anzalweb.ir/1394/12/18/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%da%af%d9%84%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c/#Idea Tue, 08 Mar 2016 06:35:41 +0000 http://anzalweb.ir/?p=12819 برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند! Awesome Android Apps You Won't Find on Google Play

گوگلی پلی ، بزرگترین و معتبر ترین سرویس پخش برنامه ، اپ و برنامه های چند رسانه ای اندروید است. اما سیاست های گوگل پلی و قوانین آن ، سبب شده است که بسیاری از اپ ها وبرنامه های رایگان آن ، به صورت اختصاصی از جانب گوگل پلی میزبانی نشود و تضمینی برای صحت کارکرد آن وجود نداشته باشد و مجبور باشید برای نصب آن ها ، منابع ناشناخته یا Unknown sources در گوشی ها فعال کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم 10 برنامه ی برتر وکاربردی اندرویدی را که در گوگل پلی موجود نیست را در این پست معرفی کنیم .

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند!

Awesome Android Apps You Won't Find on Google Play

تا به حال ، برنامه های اندرویدی زیادی نظیر برنامه هایی که با حسگر اندروید کار می کنند را در انزل وب معرفی کرده ایم ؛ درادامه نیز با 10 برنامه کاربردی اندروید دیگر که در گوگل پلی موجود نیستند ، آشنا میشوید.

PS4 Remote Play

شرکت سونی برنامه ی جالبی را تحت عنوان PS4 Remote Play منتشر کرده است که با استفاده از آن می توانید بازی های PlayStation 4 را در گوشی های اندرویدی خود با دسته بازی شبیه سازی شده بازی کنید. ابتدا این برنامه تنها برای گوشی های سری ایکسپریا سونی منتشر شده بود. اما هم اکنون برای انواع دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

CyanogenMod Gallery

این برنامه، یک اپ کاربردی و جمع جور برای گالری موبایل شما است که تنها عکس ها را نمایش می دهد و نظیر گالری پیش فرض در گوشی ها ، فیلم ها و عکس ها را با هم پوشش نمی دهد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

NewPipe for YouTube

این برنامه یک جایگزین مناسب برای اپ یوتیوب است. می توانید با استفاده از آن ، فیلم ها را در پلیر های مختلف و خارجی باز کنید و دانلود نمایید. مهم ترین نکته در استفاده از این برنامه ، عدم نیاز به گوگلی پلی و ورود به حساب کاربردی جیمیل شما است و می توانید به سادگی ویدیو ها را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

BlackBerry Launcher

بلک بری ، اولین اسمارت فون اندرویدی خود را تحت عنوان Priv تولید و وعرضه کرده است ؛ اما حرکت این شرکت به سمت تولید موبایل هایی با سیستم عامل متفاوت ، سبب شده است تا برنامه ها و اپ هایی را برای این سیستم عامل ، به صورت پیش فرض روی موبایل ها طراحی کند . BlackBerry Launcher ، جایگزین مناسبی برای صفحه اصلی ( home screen ) انواع گوشی های اندرویدی ( غیر از بلک بری ) می باشد و می توانید از آن روی دستگاه های دیگر نیز استفاده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Amazon Underground

آمازون ، اخیرا اپ استور اندرویدی خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر اپ های مختلف به راحتی از طریق آن در دسترس خواهند بود. اما برنامه Amazon Underground ، این سرویس و تمام سرویس هایی که از طریق آمازون در اختیار کاربران قرار داده میشود را پوشش داده است و می توانید با قیمت های پایین و یا مجانی،اپ و برنامه های چندرسانه ای را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

WiFiKill

این برنامه برای گوشی های روت شده است و با استفاده از آن می توانید دسترسی یک دستگاه خاص را به وای فای محلی محدود کنید. برنامه برای کسانی که از اینترنت های حجمی استفاده می کنند و سعی دارند در حجم مصرفی خود صرفه جویی کنند، بسیار کاربردی است این اپ کاربردی شبیه اپ Netcut که قبلا در بخش چگونه سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را مخفیانه محدود کنیم انزل وب معرفی کردیم دارد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Microsoft Connections

این نرم افزار کاربردی مایکروسافت ، جهت یادآوری نکات لازم حین تماس تلفنی طراحی شده است . به این ترتیب که حین تماس ، نکاتی که قبلا در نرم افزار جهت یادآوری درج کرده اید ، به صورت پاپ آپ ظاهر میشوند.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

AdAway

زمانی که نرم افزار هایی با دو نسخه رایگان و غیر رایگان را خریداری می کنید ، در نسخه رایگان تبلیغات متنی داخلی زیادی نمایش داده میشود تا کاربر نسبت به خرید نسخه غیررایگان ترغیب شود. با استفاده از برنامه

AdAway ، قادرخواهید بود تمامی تبلیغات موجود در برنامه ها را مسدود کنید و برای همیشه از شر تبلیغات خلاص شوید!

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Echo

با اپ هایی نظیر Echo ، می توانید تمامی صداهایی که از طریق موبایل و صحبت با دیگران و یا در اطراف می شنوید را ضبط کنید و سپس هر زمان که نیاز داشتید ، به این صدا ها گوش دهید و نظیر برنامه های جاسوسی اندروید که قبلا در انزل وب معرفی شده ، در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید. گفتنی است که نسخه ای از این برنامه که در حال حاضر مسدود شده و کسی از آن استفاده نمی کند ، در گوگل پلی موجود است ؛ اما برای استفاده از نسخه اصلی ، باید از سایت مربوطه اقدام کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Notifications Logger

حتما برای شما هم پیش آمده است که اعلان های گوشی (Notification) را قبل از این که مطالعه کنید ، به صورت اتفاقی و ناخواسته پاک کرده اید. برنامه ی Notifications Logger ، یک ابزار مناسب برای نمایش تمامی نوتیفیکیشن های گذشته ( پاک شده و پاک نشده ) می باشد تا بتوانید پیغام های خوانده نشده را مشاهده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که برنامه های کاربردی و کم یاب دیگری نظیر اپ های اندرویدی معرفی شده میشناسید ، تجربه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

۱۰ برنامه ی کمیاب اندروید که هرگز در گوگلی پلی پیدا نخواهید کرد!نوشته توسط مونا ظاهری در انزل وب منتشر شده است.

]]> http://anzalweb.ir/1394/12/18/%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%db%8c-%da%a9%d9%85%db%8c%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%da%af%d9%84%db%8c-%d9%be%d9%84%db%8c/feed/ 1 http://anzalweb.ir/1394/12/16/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%81%d8%a7%da%a9%d8%b3-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%85-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/ http://anzalweb.ir/1394/12/16/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%81%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%81%d8%a7%da%a9%d8%b3-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%85-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/#respond Sun, 06 Mar 2016 07:13:55 +0000 http://anzalweb.ir/?p=12779

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 20 اسفند 1394 ساعت: 1:53

گوگلی پلی ، بزرگترین و معتبر ترین سرویس پخش برنامه ، اپ و برنامه های چند رسانه ای اندروید است. اما سیاست های گوگل پلی و قوانین آن ، سبب شده است که بسیاری از اپ ها وبرنامه های رایگان آن ، به صورت اختصاصی از جانب گوگل پلی میزبانی نشود و تضمینی برای صحت کارکرد آن وجود نداشته باشد و مجبور باشید برای نصب آن ها ، منابع ناشناخته یا Unknown sources در گوشی ها فعال کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم ۱۰ برنامه ی برتر وکاربردی اندرویدی را که در گوگل پلی موجود نیست را در این پست معرفی کنیم .

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند!

Awesome Android Apps You Won’t Find on Google Play

تا به حال ، برنامه های اندرویدی زیادی نظیر برنامه هایی که با حسگر اندروید کار می کنند را در انزل وب معرفی کرده ایم ؛ درادامه نیز با ۱۰ برنامه کاربردی اندروید دیگر که در گوگل پلی موجود نیستند ، آشنا میشوید.

PS4 Remote Play

شرکت سونی برنامه ی جالبی را تحت عنوان PS4 Remote Play منتشر کرده است که با استفاده از آن می توانید بازی های PlayStation 4 را در گوشی های اندرویدی خود با دسته بازی شبیه سازی شده بازی کنید. ابتدا این برنامه تنها برای گوشی های سری ایکسپریا سونی منتشر شده بود. اما هم اکنون برای انواع دستگاه های اندرویدی در دسترس است.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

CyanogenMod Gallery

این برنامه، یک اپ کاربردی و جمع جور برای گالری موبایل شما است که تنها عکس ها را نمایش می دهد و نظیر گالری پیش فرض در گوشی ها ، فیلم ها و عکس ها را با هم پوشش نمی دهد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

NewPipe for YouTube

این برنامه یک جایگزین مناسب برای اپ یوتیوب است. می توانید با استفاده از آن ، فیلم ها را در پلیر های مختلف و خارجی باز کنید و دانلود نمایید. مهم ترین نکته در استفاده از این برنامه ، عدم نیاز به گوگلی پلی و ورود به حساب کاربردی جیمیل شما است و می توانید به سادگی ویدیو ها را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

BlackBerry Launcher

بلک بری ، اولین اسمارت فون اندرویدی خود را تحت عنوان Priv تولید و وعرضه کرده است ؛ اما حرکت این شرکت به سمت تولید موبایل هایی با سیستم عامل متفاوت ، سبب شده است تا برنامه ها و اپ هایی را برای این سیستم عامل ، به صورت پیش فرض روی موبایل ها طراحی کند . BlackBerry Launcher ، جایگزین مناسبی برای صفحه اصلی ( home screen ) انواع گوشی های اندرویدی ( غیر از بلک بری ) می باشد و می توانید از آن روی دستگاه های دیگر نیز استفاده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Amazon Underground

آمازون ، اخیرا اپ استور اندرویدی خود را راه اندازی کرد و در حال حاضر اپ های مختلف به راحتی از طریق آن در دسترس خواهند بود. اما برنامه Amazon Underground ، این سرویس و تمام سرویس هایی که از طریق آمازون در اختیار کاربران قرار داده میشود را پوشش داده است و می توانید با قیمت های پایین و یا مجانی،اپ و برنامه های چندرسانه ای را دانلود کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

WiFiKill

این برنامه برای گوشی های روت شده است و با استفاده از آن می توانید دسترسی یک دستگاه خاص را به وای فای محلی محدود کنید. برنامه برای کسانی که از اینترنت های حجمی استفاده می کنند و سعی دارند در حجم مصرفی خود صرفه جویی کنند، بسیار کاربردی است این اپ کاربردی شبیه اپ Netcut که قبلا در بخش چگونه سرعت و حجم اینترنت وایرلس مهمان را مخفیانه محدود کنیم انزل وب معرفی کردیم دارد.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Microsoft Connections

این نرم افزار کاربردی مایکروسافت ، جهت یادآوری نکات لازم حین تماس تلفنی طراحی شده است . به این ترتیب که حین تماس ، نکاتی که قبلا در نرم افزار جهت یادآوری درج کرده اید ، به صورت پاپ آپ ظاهر میشوند.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

AdAway

زمانی که نرم افزار هایی با دو نسخه رایگان و غیر رایگان را خریداری می کنید ، در نسخه رایگان تبلیغات متنی داخلی زیادی نمایش داده میشود تا کاربر نسبت به خرید نسخه غیررایگان ترغیب شود. با استفاده از برنامه

AdAway ، قادرخواهید بود تمامی تبلیغات موجود در برنامه ها را مسدود کنید و برای همیشه از شر تبلیغات خلاص شوید!

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Echo

با اپ هایی نظیر Echo ، می توانید تمامی صداهایی که از طریق موبایل و صحبت با دیگران و یا در اطراف می شنوید را ضبط کنید و سپس هر زمان که نیاز داشتید ، به این صدا ها گوش دهید و نظیر برنامه های جاسوسی اندروید که قبلا در انزل وب معرفی شده ، در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنید. گفتنی است که نسخه ای از این برنامه که در حال حاضر مسدود شده و کسی از آن استفاده نمی کند ، در گوگل پلی موجود است ؛ اما برای استفاده از نسخه اصلی ، باید از سایت مربوطه اقدام کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

Notifications Logger

حتما برای شما هم پیش آمده است که اعلان های گوشی (Notification) را قبل از این که مطالعه کنید ، به صورت اتفاقی و ناخواسته پاک کرده اید. برنامه ی Notifications Logger ، یک ابزار مناسب برای نمایش تمامی نوتیفیکیشن های گذشته ( پاک شده و پاک نشده ) می باشد تا بتوانید پیغام های خوانده نشده را مشاهده کنید.

برنامه های کاربردی اندروید که در گوگل پلی وجود ندارند

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که برنامه های کاربردی و کم یاب دیگری نظیر اپ های اندرویدی معرفی شده میشناسید ، تجربه خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 18 اسفند 1394 ساعت: 13:46

با گسترش امکانات موبایل های هوشمند و روند تکاملی دوربین های آن ها ، امروزه کاربران عادی کمتر از دوربین های عکاسی مجزا استفاده می کنند و در حال حاضر گوشی های هوشمند تبدیل به ابزار همه کاره ای برای کاربران شده است. اما لازمه ی استفاده از این دوربین و ثبت عکس های با کیفیت  ، توجه به یک سری نکات و به کارگیری ترفند های مهم است که در پست امروز انزل وب قصد داریم بیش تر به آن ها در زمینه عکاسی با موبایل بپردازیم. با ما همراه باشید.

نکات ضروری برای عکاسی بهتر با دوربین گوشی

Simple Tricks to Boost Your Smartphone Photography

توجه به نکات مهم در عکاسی با موبایل ، باعث میشود که از نهایت قدرت تصویر برداری موبایل خود استفاده کنید و در نهایت نیز با برنامه های حرفه ای و پرکاربرد برای اینستاگرام که قبلا در انزل وب معرفی شد ، عکس را با بهترین کیفیت در اینستاگرام ، سایر شبکه های اجتماعی و… به اشتراک بگذارید.

اندکی بیشتر صبر کنید!

مهم ترین مزیت دوربین های موبایل ها ، عکاسی سریع آن ها می باشد ؛ این در حالی است که استفاده از دوربین های حرفه ای نیازمند تنطیمات خاصی برای هر محیط و سوژه های آن است. اما عکس برداری سریع و بدون دقت ، سبب ثبت عکس هایی بی کیفیت در موبایل میشود ، با این که رزولوشن دوربین موبایل شما بالا است. در این مواقع بهتر است که قبل از فشردن دکمه ی عکس برداری کمی مکث کنید و کادر تصویر ، کیفیت و وضوح سوژه و نور و سایر مقادیر مرتبط را چک کنید تا عکس با کیفیت تری داشته باشید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

از اصول ترکیب در عکس ها استفاده کنید

در حین عکاسی با گوشی ، عناصر مختلفی را می توان با هم هماهنگ کرد تا تصویر ترکیبی زیباتری تشکیل شود. مثلا می توانید کاری کنید که سطح افقی شما در تصویر ، در قسمت های میانی قرار بگیرد و ذهن کاربر را از نظمی که همواره توقع دارد در عکس ها مشاهده کند ، منحرف کنید. یا بخش های اصلی تصویر را در سه بخش اصلی تصویر ، یعنی بالا ، پایین یا چپ و راست قرار دهید و در صورت نیاز می توانید بخش هایی که از قوانین ترکیب تبعیت نمی کنند را کراپ کنید. قوانین ترکیب را با جست وجوی ساده ای در فضای وب می توانید یاد بگیرید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

به سوژه های خود نزدیک تر شوید

یکی از معایب گوشی های هوشمند ، افت کیفیت حین زوم کردن است. وقتی که روی سوژه زوم می کنید ، کیفیت کاهش پیدا می کند و به نظر می رسد که تصویر تار شده است. به همین دلیل ، بهتر است که حین عکس برداری تا حد امکان به سوژه های نزدیک شوید. برای این که از تاثیر این مورد مطمئن شوید ، این کار را با یک سوژه معمولی در منزل یا محیط کار انجام دهید؛ مشاهده خواهید کرد که به هر بار نزدیک شدن ، کیفیت عکس افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

به فلاش دقت کنید

روشن کردن فلاش دوربین های موبایل ، سبب میشود که ترکیب رنگ به هم بخورد و با این که تصویر شما در نور کمتر نمایان میشود ، اما خط های افقی و عمودی به صورت باریکه های نور روی تصویر دیده میشود و در مجموع کیفیت را پایین می آورند. هر چند که استفاده از این روش برای عکس برداری در شب و نور کم ، تنها راه ممکن به نظر می رسد ، اما پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان فلاش را خاموش نگه دارید و به دنبال موقعیت و نور بهتری برای عکاسی با موبایل باشید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

از برنامه های عکاسی دیگر روی موبایل استفاده کنید

برنامه های اصلی موبایل که برای عکس برداری روی آن نصب شده است ، خوب هستند و می توانید عکس های مناسبی با آن ها ثبت کنید. اما  پیشنهاد می کنیم که برای تنظیمات حرفه ای تر ، از اپ های متنوعی که در مارکت های اندروید و iOS  موجود هستند استفاده کنید.

Camera+, Manual, ProCamera, Camera ZOOM FX,و  Camera 360 ، از برنامه های مشهور و کاربردی هستند که می توانند جایگزین برنامه پیش فرض دوربین موبایل ها شوند. ضمنا اگر به دنبال ثبت تصاویر گسترده تر و عکاسی به شیوه ی پانوراما هستید ، می توانید  نرم افزار های عکسبرداری پانوراما را که در انزل وب معرفی کرده ایم ، روی موبایل خود نصب کنید .

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

برای عکاسی با موبایل تنظیمات اپ دوربین گوشی خود را یاد بگیرید

تنظیمات اپ پیش فرض دوربین موبایل شما ، به تنهایی می تواند کیفیت ثبت عکس ها را ارتقا دهد. این تنظیمات را یاد بگیرید و سعی کنید از آن ها استفاده کنید.  مسلما مواردی از قبیل تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر در کیفیت عکس ها موثر هستند.

برخی از اپ های دوربین برای موبایل ، تنظیمات پیچیده ای دارند که بهتر است برای یادگیری استفاده بهتر از آن ها ، از ویدیو های آموزشی موجود در یوتیوب و…استفاده کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

در حد اعتدال از HDR استفاده کنید

HDR  یا محدوده دینامیکی بالا ، یک بحث پلاریزه در عکاسی است که سبب میشود تعادل رنگ ها با تنظیم سایه های روشن و تاریک در عکس ، ایجاد شود.  مثلا اگر در مقابل نور مستقیم آفتاب عکس گرفته اید و تصویری مشابه با عکس زیر ثبت شده است ، می توانید با HDR این مقادیر را متعادل کنید. با توجه به این که موبایل های هوشمند عکس های ترکیبی را ثبت می کنند ، بنابراین توصیه می کنیم که در عکاسی با موبایل ،HDR را روی اتوماتیک تنظیم کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

کمتر از فیلتر های موجود استفاده کنید.

در موبایل ها ، برنامه های ویرایش عکس و خود شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، فیلتر های متنوعی برای ویرایش عکس ها و افزودن افکت به آن ها وجود دارد. اما دقت داشته باشید که نیازی نیست روی هر عکسی فیلتر اعمال شود. به جای استفاده از فیلتر های گوناگون ، سعی کنید زمان و مکان عکسبرداری را تغییر دهید. در صورت نیاز  از فیلتر های متناسب با همان محیط استفاده کنید و در استفاده از آن ها اغراق نکنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

شیوه های ویرایش عکس را یاد بگیرید

دوره های ویرایش عکس به صورت حرفه ای و نیمه حرفه ای در فضای وب برگزار میشود و حتی می توانید از آموزش های رایگان موجود نیز برای ویرایش عکس هایتان استفاده کنید. نرم افزار VSCO  و Snapseed ، انتخاب خوبی برای تغییر و ویرایش عکس ها است که می توانید نور و رنگ و افکت ، تا سایر موارد نظیر کراپ کردن و تغییر زاویه را روی عکس ها اعمال کنید.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

لنز خود را تمیز نگه دارید

با توجه به این که روزانه از موبایل خود استفاده های زیادی می کنیم و روی سطوح مختلف آن ها را قرار می دهیم ، بهتر است که همواره دستمال نرم و پاکیزه ای به همراه داشته باشید تا لنز را تمیز کنید. این کار در عکاسی با موبایل وضوح تصاویر را بیشتر می کند.

ترفند های ضروری برای عکاسی بهتر با گوشی های هوشمند

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نکات دیگری برای عکس برداری بهتر با موبایل در نظر دارید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 17:38

مرورگرها امروزه یکی از پرکاربردترین برنامه های کامپیوتر شخصی و راه ارتباطی ما با دنیای اینترنت هستند ، ممکن است بر اثر نصب افزونه ها ، مشکلات سیستمی ، ویروس و .. مرورگر شما دیگر مثل گذشته کارایی و سرعت لود خوبی نداشته باشد و در هنگام وبگردی مشکلاتی برایتان ایجاد کند ، در ادامه قصد داریم شیوه ریست و بازگشت به حالت اولیه مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس را آموزش دهیم.

چگونه فایر فاکس و گوگل کروم را ریست و به تنظیمات اولیه بازگردانیم؟

How to Reset Firefox and Google Chrome Setting

ما قبلا برای مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس ترفدهای متعددی نظیر چگونه بدون تایپ کامل آدرس سایت در مرورگر مستقیم وارد آن شویم و.. را آموزش دادیم که پیشنهاد میکنیم حتما بخش ترفندهای مرورگر انزل وب را مشاهده کنید اینبار نیز تصمیم داریم نحوه بازگرداندنی مرورگر های Google Chrome و Firefox به تنظیمات اولیه (Reset) را به صورت قدم به قدم آموزش دهیم.

توجه کنید با ریست کردن مرورگر تمامی تنظیمات ، افزونه ها ، تم ها  آن از بین خواهد رفت.

آموزش ریست کردن تنظمیات فایرفاکس

How to Reset Google Firefox

در مرورگر های جدید فایرفاکس بر روی منو همبرگری سمت راست در بالا صفحه کلیک کنید و از منو باز شد بر روی آیکن ؟ (Help) کلیک کنید

چگونه تنظیمات فایرفاکس و گوگل کروم را با یک کلیک ریست کنیم؟

سپس گزینه  Troubleshooting Information انتخاب کنید.

چگونه تنظیمات فایرفاکس و گوگل کروم را با یک کلیک ریست کنیم؟

همچنین میتوانید به صورت مستقیم عبارت about:support در آدرس بار تایپ و اینتر کنید.

در صفحه باز شده بر روی دکمه Refresh Firefox سمت راست کلیک کنید تا فرآیند ریست کردن مرورگر شروع شود.

آموزش ریست کردن تنظمیات فایرفاکس How to Reset Google Firefox

با اینکار مرورگر شما دقیقا مثل بار اول که نصب میشود دوباره راه اندازی میگردد و احتمال دارد تمام مشکلات احتمالی آن رفع گردد، خوشبختانه فایر فاکس بعد از رفرش بوک مارک ، تایخچه (History) و کوکی ها را در خود نگهداری میکند که در صورت لزوم میتوانید آنها را نیز از بخش Privacy (با تایپ و اینتر عبارت about:preferences#privacy ) در آدرس بار حذف کنید

پیشنهاد میکنیم عملیات ریست کردن فایرفاکس را در حالت Safe Mode انجام دهید یعنی ابتدا از منو help گزینه Restart with Add-ons Disabled… را انتخاب کنید و سپس بعد از ریستارت شدن فایر فاکس از پنجره ظاهر شده گزینه Start in Safe Mode را انتخاب نمایید و سپس بقیه مراحل بالا را طی کنید.

آموزش ریست کردن تنظمیات فایرفاکس How to Reset Google Firefox

آموزش ریست کردن تنظمیات گوگل کروم

How to Reset Google Chrome

در مرورگر گوگل کروم ابتدا عبارت chrome://settings در آدرس بار تایپ و اینتر کنید.

آموزش ریست کردن تنظمیات گوگل کروم How to Reset Google Chrome

سپس بر روی لینک Show advanced settings کلیک کنید و در بخش Reset settings گزینه Reset settings را بزنید.

آموزش ریست کردن تنظمیات گوگل کروم How to Reset Google Chrome

در نهایت از پنجره ظاهر شده Reset را انتخاب نمایید تا گوگل کروم ریست شود.

در این روش تمامی تنظیمات شما به صورت کامل از بین نمیرود بلکه یک پروفایل جدید کاربری در سیستم ساخته میشود.

افزونه ، پوسته ها ، موتور جستجو ، تب ها ، آدرس خانه پیشفرض ، تنظیمات محتوا نظیر پاپ آپ و بر خلاف فایر فاکس کوکی و داده های سایت ها با ریست کردن کاملا از بین خواهند فت.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

پس از معرفی روش ریست کردن فایرفاکس و گوگل کروم اگر راه های دیگر برای بازگردانی مرورگر ها به حالت اولیه را میشناسید آنها را در بخش نظرات معرفی کنید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 274 تاريخ : يکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت: 17:38

کامپیوتر ، موبایل و وسایلی مشابه با آن ، حاوی اطلاعات شخصی ما هستند. نگهداری اطلاعات روی این وسایل ، جدا از مزیت های آن ، ریسک از بین رفتن و یا خراب شدن اطلاعات به دلایل مختلف را نیز به همراه دارد. بازیابی اطلاعات یکی از موارد است که هنگام بروژ حادثه برای دستگاه میتواند بسیار به کمک شما بیاید از این رو تصمیم داریم بهترین برنامه های ریکاوری فایل کامپیوتر را معرفی و بررسی کنیم

معرفی بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات حذف شده کامپیوتر

 Best Data Recovery Software from PC

قبلا آموزش ریکاوری عکس ها از روی مموری معیوب و یا ریکاوری شماره و اس ام اس های پاک شده در موبایل را در انزل وب معرفی کردیم. بد نیست بدانید که اطلاعات موجود در سیستم شما با پاک کردن آن ها ، به صورت صد در صد پاک نمیشوند. بلکه تنها از دید شما مخفی میشوند و هنوز هم در کامپیوتر قابل بازیابی هستند. بازیابی این اطلاعات با استفاده از نرم افزارهایی که معرفی می کنیم ، امکان پذیر است.

تمام نرم افزارها روی ویندوز xp ، ویستا ، ۷ ، ۸ ، ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ قابل نصب هستند.

Recuva

این نرم افزار توسط گروه Piriform برای ریکاوری فایل ویندوز طراحی و منتشر شده است.  فضای داخلی نرم افزار کاربر پسند است و برای نصب و راه اندازی آن، تنها کافی است و مراحل نصب جادویی را طی کنید و سپس فایل ها را برای ریکاوری اسکن کتید.

اطلاعاتی نیر عکس ، فیلم ، دیتا و سند های مختلف در برنامه هایی نظیر word و…قابل بازیابی هستند.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

Wise Data Recovery

یکی از نرم افزارهای ریکاوری فایل های پاک شده که می توانید به سادگی محیط داخلی آن را شخصی سازی کنید ، Wise Data Recovery می باشد. تمام کاری که باید انجام دهید ، انتخاب درایو مد نظر شما جهت اسکن و سپس ریکاوری اطلاعات است. با این کار می توانید به سادگی به عکس ها ، اطلاعات و حتی ایمیل هایی که پاک کرده اید دسترسی پیدا کنید.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

Free Undelete

این ابزار ، امکانات خاصی را برای سفارشی سازی صفحه اصلی و محیط نرم افزار ندارد. اما همین نرم افزار ساده برای اسکن درایو ها و مشاهده ی تمامی فولدرهای پاک شده کافی است.  فایل های صوتی و تصویری ، فایل های فشرده و…با این برنامه ریکاوری میشوند.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

Pandora Recovery

این نرم افزار بازیابی فایل های پاک شده ؛ علاوه بر محیط کاربری که به سادگی قابل شخصی سازی است ، اسکن کامل ( full scan ) را برای درایو ها انجام می دهد تا مطمئن شوید که تمامی فایل هایی که پاک شده اند به خوبی برای فرآیند ریکاوری انتخاب  میشوند.

این برنامه یک گام از برنامه های معرفی شده نظیر Recuva جلوتر است و فایل ها را از درایو هایی با فرمت فایل  FAT32 یا NTFS را بازیابی می کند. همچنین می توانید حافظه های دیگری نظیر فلش مموری و هارد اکسترنال را برای بازیابی اطلاعات با استفاده از این نرم افزار ، به کامپیوتر متصل کنید.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

Minitool Partition Recovery

این ابزار می تواند تمامی اطلاعات حذف شده ، فرمت شده و یا آسیب دیده را بازیابی کند. اما در نسخه رایگان ، تنها تا سقف یک گیگابایت می توانید اطلاعات را ریکاوری کنید. تفاوت این برنامه با سایر برنامه های معرفی شده ، در بازیابی فایل ها است. این ابزار ۵ برابر بیشتر از نرم افزار های دیگر که معرفی کرده ایم ، فایل را جست وجو و پیدا می کند . البته این کار کمی زمانبر است؛ با این حال نتیجه مطلوب تری نیز برای برگرداندن فایل های پاک شده خواهد داشت.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

Glary Undelete

این برنامه ، کم حجم و ساده است و مشابه روش  بازیابی فایل های خراب شده فوتوشاپ که قبلا در انزل وب معرفی کرده ایم ، می توانید با آن تقریبا همه نوع فایل را بازیابی کنید؛ با استفاده از گزینه  های filtering میتوانید فایل مدنظر خود را به صورت حرفه ای پیدا و بازیابی کنید تا دیگر مجبور نباشید کل فایل ها را جست وجو کنید. این فیلترینگ ، با استفاده از سایز ، تایم قرار دادن فایل و زمان ایجاد فایل  انجام میشود. با این برنامه ، فایل های موجود در درایو ها با فرمت فایل  FAT, NTFS, NTFS + EFS  به صورت ساده ( و نه حرفه ای و کامل نظیر Pandora Recovery ) قابل اسکن شدن هستند.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

UndeleteMyFiles Pro

نظیر بازیابی اطلاعات هاردسوخته که قبلا در انزل وب معرفی کردیم ، با UndeleteMyFiles Pro  نیز می توانید اطلاعاتی که دیگر امیدی به بازگردانی آن ها نداشته اید را ریکاوری کنید.

در این برنامه می توانید با استفاده از بخش های تعبیه شده ، به دنبال مدیا و یا هر نوع فایل مد نظر خود باشید. اگر این جداسازی برای شما کافی نیست ، می توانید فایل را بر اساس تایم و سایز ، جست وجو و فیلتر کنید.

Files Wiper ابزار دیگری در این برنامه است که پاک کردن فایل و یاساخت  Disk Image به وسیله آن انجام میشود تا مطمئن باشید که فایل های پاک شده با اطلاعات دیگر ، مجددا رایت نمیشوند.

این برنامه علاوه برا ویندوز xp ، ویستا و ۷, ۸, ۸٫۱ ، روی سیستم عامل  Mac OS X نیز قابل نصب است.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

PC Inspector File Recovery

این ابزار ، کمی حرفه ای تر است و ما استفاده از آن را برای کاربران معمولی توصیه نمی کنیم. محیط برنامه کاملا حرفه ای است و بخش های جذابی در آن وجود ندارد. اما می توانید تمامی فایل ها را به صورت کامل اسکن کنید و در مدت ۲ ساعت ، بیش از ۴۰ گیگابایت اطلاعات را ریکاوری کنید.

می توانید با استفاده از گزینه های فیلترینگ ، نام فایل مدنظر خود را جست وجو کنید و از این نظر فایل ها را سریع تر پیدا کنید.

نرم افزارهای ریکاوری اطلاعات کامپیوتر

GetData Recover My Files

Recover My Files یکی از معروف ترین و بهترین نرم افزار های ریکاوری فایل و پوشه است که علاوه بر فایل های درایو های کامپیوتر ، اس دی کارت و فلش ها را نیز به خوبی اسکن و ریکاوری می کند ؛ نرم افزار اطلاعات ریکاوری شده را بر اساس زمان و نوع فایل ها ، مرتب می کند تا کاربر شخصا فایل دلخواه خود را انتخاب کند و فقط آنها را ریکاوری کند.قدرت بازگردانی فایل هایی از نوع عکس ، آهنگ و متن توسط این برنامه بسیار بالاست و در تست هایی که ما انجام دادیم فایل هایی با حجم ۲۰ گیگ نیز در نتایج جستجو پیدا و ریکاوری شدند.

توجه کنید که برای استفاده کامل از این نرم افزار باید آن را کرک کنید و یا از سایت های ایرانی نسخه کامل آن را دانلود کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای بازیابی اطلاعات حذف شده کامپیوتر

تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که نرم افزار دیگری برای بازیابی اطلاعات حذف شده کامپیوتر می شناسید ، در بخش دیدگاه ها نام و شیوه کار با آن را معرفی نمایید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 424 تاريخ : شنبه 15 اسفند 1394 ساعت: 1:57

مخاطب (contact) و شماره تکراری یکی از مواردی است که در دفترچه تلفن کاربران گوشی های هوشمند بسیار مشاهده میکنیم و در برخی اوقات این موضوع باعث سردرگرمی و شلوغ شدن بیخود و سخت کردن کار برای یافتن شماره فرد مورد نظر میشود ، در ادامه برنامه و روش های مناسب برای جمع و جور کردن دفترچه تلفن و حذف و ادغام شماره های اضافی اندروید و آیفون را معرفی میکنیم.

آموزش پیدا ، حذف و یکی کردن شماره های تکراری اندروید و آی او اس

How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts in Android and iOS

قبلا در انزل وب روشی برای مخفی کردن تماس و اس ام اس یک فرد مشخص در اندروید و برنامه و ترفندهایی برای بلاک کردن SMS تبلیغاتی و تماس ها را معرفی کردیم در ادامه معرفی برنامه و ترفندها برای مدیریت بهتر گوشی تصمیم داریم اینبار به سراغ دفترچه تلفن ها برویم و شماره های تکراری ، مخاطبین بدون شماره و بی استفاده را از لیست Contacts گوشی های اندرویدی و آیفون پاک کنیم.

آموزش حذف مخاطبین تکراری و یکی کردن شماره های یک مخاطب در اندروید

How To Find and Remove Duplicate Contacts in Android

در سیستم عامل اندروید دو روش معمول برای اینکار وجود دارد :

روش اول : استفاده از Google Contacts در وب

اگر شماره های خود را در اکانت گوگل گوشی خود (جیمیل) ذخیره کرده اید (از طریق مسیر Contacts > Accounts > Google ) برای یافتن و حذف شماره های تکراری فقط کافیست  Google Contacts Preview را در مرورگر باز کنید و وارد اکانت خود شوید

آموزش حذف مخاطبین تکراری و یکی کردن شماره های یک مخاطب در اندروید

سپس از پنل سمت چپ بر روی Find duplicates کلیک کنید .

در مرحله بعد تمام مخاطبین تکراری دفترچه تلفن خود را مشاهده خواهید کرد که میتوانید آنها را توسط گزینه merge them individually یا merge them all به صورت یکباره یا تکی ادغام و موارد تکراری حذف کنید.

روش اول : استفاده از Google Contacts در وب

روش دوم : استفاده از اپ های مخصوص سازماندهی مخاطبین تکراری

در این روش ما برای پیدا و یکی کردن مخاطبین تکراری و یا حذف آنها از اپ های مخصوص اینکار مثل اپ Simpler Merge Duplicates استفاده میکنیم ، توجه کنید که قبل از دانلود و استفاده از اپ  جهت جلوگیری از هر گونه اتفاق پیش بینی نشده حتما از مخاطبین گوشی خود بکاپ (از مسیر Contacts > Import/Export > Export  > .vcf file ) بگیرید

پس از دانلود و نصب اپ  آن را اجرا کنید ، در بخش Duplicates تعداد تمامی افرادی که به هر نحوی چه شماره  ، ایمیل  و حتی نام آنها تکراری باشد نمایش داده میشود

روش دوم : استفاده از اپ های مخصوص سازماندهی مخاطبین تکراری

برای حذف شماره های تکراری بر روی Duplicate Contacts تپ و اشخاصی که شماره های تکراری دارند را انتخاب کنید

سپس توسط گزینه های merge a contact  یا merge all duplicates تمامی شماره های پیدا شده تکراری یا موارد انتخاب شده را یکی و ادغام (merge) کنید . اینکار باعث حذف شدن مخاطبین بدون استفاده و منظم شدن دفترچه تلفن گوشی شما میشود .

استفاده از اپ های مخصوص سازماندهی مخاطبین تکراری

این اپ دارای تنظیمات بسیار خوب و رابط کاربری روان است و پیشنهاد میکنیم نسخه کامل آن را از وبسایت های ایرانی دانلود کنید چراکه در نسخه رایگان برخی امکانات آن پولی هستند ، همچنین میتوانید از اپ جایگزین Merge+ نیز برای اینکار استفاده کنید.

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس)

How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

در سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون ساده ترین روش جستجو و حذف موارد تکراری به صورت دستی است که اینکار در صورتی که موارد تکراری بسیار زیاد باشند عملی وقت گیر است خوشبختانه در اپ استور چند اپ بسیار خوب برای حذف شماره و ادغام مخاطبین تکراری دفترچه تلفن وجود دارد که یکی از آنها Cleaner است.

این اپ قابلیت  فیلتر کردن شماره ها بر اساس تاریخ تولد ، شغل و… گرفتن بکاپ گرفتن از مخاطبین و حذف و یکی کردن (merge) شماره های گوشی را دارد.

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس) How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

پس از دانلود و نصب اپ باید توسط اکانت های شبکه اجتماعی یا خود اپلیکیشن در آن ثبت نام کنید .

سپس از شما خواسته میشود که از شماره های خود بکاپ بگیرید که پیشنهاد میکنیم اینکار را حتما انجام دهید.

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس) How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

بعد از گرفتن بکاپ میتوانید آنها برای خود ایمیل کنید و یا در سرویس iCloud آپلود کنید

سپس همانند اپ اندروید که در انزل وب معرفی کردیم وارد منو اصلی برنامه میشوید که در بخش Duplicates آن تعداد تمامی افرادی که به هر نحوی چه شماره ، ایمیل و حتی نام آنها تکراری باشد  نمایش داده میشود.

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس) How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

به عنوان مثال اگر بر روی Duplicate Contacts تپ کنید تمامی مخاطبین تکراری لیست شده است

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس) How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

میتوانید با انتخاب آنها و توسط گزینه Merge موارد تکراری را ادغام کنید و در نتیجه یک مخاطب با چند شماره در پروفایل آن داشته باشید

آموزش حذف شماره های تکراری و بکاپ گرفتن از شماره ها در آیفون (آی او اس) How To Find, Merge and Delete Duplicate Contacts on iPhone

توجه کنید که گزینه Merge All این برنامه تنها در نسخه Pro که ۱٫۹۹ دلار است در دسترس میباشد همچنین شما میتوانید از اپ جایگزین و رایگان Cleanup Duplicate Contacts که دارای ویژگی های مشابه است نیز استفاده کنید.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

پس از معرفی و بررسی اپ های بالا برای حذف شماره های تکراری و یکی کردن مخاطبین در اندروید و آیفون اگر اپ جایگزین و یا روش بهتر برای اینکار سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید و همچنین تجربه استفاده از اپ های بالا را با ما به اشتراک بگذارید

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 218 تاريخ : پنجشنبه 13 اسفند 1394 ساعت: 23:58

در صورتی که بر سیستم های چند کاربره از راه دور نظارت میکنید و یا خود کاربر این سیستم ها هستید میتوانید با استفاده از تنظیمات خاص از ورود خروج کاربران توسط ایمیل مطلع شوید ، در ادامه نحوه انجام اینکار را به صورت قدم به قدم آموزش میدهیم.

آموزش ارسال ایمیل اطلاع رسانی ، بعد از ورود کاربران به ویندوز

How to Make Windows Send Email Notifications on User Login

قبلا در انزل وب آموزش آگاهی از آخرین اخبار مربوط به اشخاص یا موضوعات مختلف در اینترنت را مطالعه کردید ، در ادامه  آموزش های شیوه های مانیتورینگ بر روی سیستم ها از راه دور نیز یک شیوه مناسب برای آگاهی و نظارت بر ورود کاربران به ویندوز توسط ایمیل را بررسی میکنیم.

ابتدا  برای شروع نرم افزار SendEmail را دانلود کنید. این نرم افزار کم حجم و پروتابل است و برای ارسال ایمیل از طریق ویندوز ، طراحی شده است. دقت داشته باشید که نسخه ی TLS supported  را که در سایت مرجع مشخص شده را دانلود کنید.

بعد از دانلود ، فایل را اکسترکت کنید و سپس در محل مناسب ذخیره کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در مرحله بعد ، از بخش جست وجو یا search در منوی استارت ، Task Scheduler را تایپ کنید و آن را باز کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

بعد از باز کردن این بخش ، روی گزینه Create Task که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

با کلیک روی این بخش ، می توانید عنوان و جزییات ارسال ایمیل را مشخص کنید.نام کاری که می خواهید انجام دهید( مثلا ایمیل ورود به ویندوز ) و توضیحات مربوطه را وارد کنید و سپس گزینه ی Run whether the user is logged on or not را نیز انتخاب کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

بعد از انجام مراحل گفته شده ، تغییرات را ذخیره نکنید و ابتدا وارد تب بعدی یعنی Triggers شوید. در این جا New را انتخاب کنید.در پنجره ای که تحت عنوان New Trigger می بینید ، به ترتیب گزینه ی At log on از منوی کشویی در قسمت Begin the task ، و نهایتا Any user را انتخاب کنید. وقتی مراحل گفته شده را انجام دادید ، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در تب بعدی ، یعنی تب Actions ، مشابه مرحله قبل گزینه New را انتخاب کنید. در پنجره ی New Action که مشاهده می کنید ، در بخش Program or Script ، مسیر اپلیکیشن SendEmail  ( جایی که برنامه ذخیره شده است) را مشخص کنید.

در بخش بعدی یعنی Add arguments ، کامند زیر را وارد نمایید.

-f [email protected] -t [email protected] -xu [email protected] -xp PASSWORD -s smtp.gmail.com:587 -o tls=yes -u “System Login Activity” -m “A user logged into your system!”

در صورتی که از سرور ایمیل دیگری استفاده می کنید ، عدد پورت و آدرس سرور SMTP را تغییر دهید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در ادامه بخش های موجود در کامند و معنای آن ها را توضیح می دهیم:

-f  – From email address (ایمیل فرستنده)

-t – To email address( ایمیل گیرنده)

-xu – Useame(نام کاربری)

-xp – Email account password( رمز عبور ایمیل)

-s – SMTP server address with port number ( آدرس سرور و شماره پورت)

-u – Email subject ( عنوان ایمیل)

-m – Email body (محتوای ایمیل)

بعد از اتمام مراحل گفته شده ، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

در صورتی که مراحل گفته شده را کامل انجام داده باشید ، پنجره ی Create Task به صورت زیر خواهد بود:

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

اگر می خواهید عملیات زیر را روی لپ تاپ انجام دهید ، گزینه Start the task only if the computer is on AC power را که قبلا انتخاب شده است ، غیرفعال کنید تا در صورت اتصال به باتری نیز این عمیلات انجام شود.

نهایتا روی OK کلیک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

چنان چه می خواهید تست کنید آیا تنظیمات شما به درستی انجام شده است یا خیر ، از منوی برنامه ، گزینه task را انتخاب کنید و سپس با انتخاب run ، می توانید چک کنید آیا ایمیل ارسال شده است یا خیر.

با انجام این مراحل ، می توانید همان گونه که نظارت بر اتصال usb ، کپی و حذف پوشه ها در محیط ویندوز را انجام می دهید ، ورود به سیستم عامل  ویندوز را چک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

ایمیلی که دریافت می کنید ، مشابه تصویر زیر است:

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

تمام شد!

تنها با چند مرحله ساده ، می توانید ورود به ویندوز را در نبود خود چک کنید. این کار مشابه بررسی دستگاه های usb متصل شده در نبود شما به ویندوز است که قبلا در انزل وب معرفی شد و مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم.

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که نرم افزار  و روش دیگری را برای انجام اینکار می شناسید ، نظر خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 16:57

قابلیت جستجو و در نوار آدرس مرورگر ها یک ویژگی بسیار خوب است اما برای ورود به یک سایت مشخص باید حتما نام کامل دامنه و پسوند آن مثل com ، ir را تایپ کرد ، در ادامه ترفندی را آموزش میدهیم که شما میتوانید توسط قابلیت جستجو و با تایپ اسم دامنه و یا نام شناخته شده وبسایت مورد نظر خود حتی به زبان فارسی مستقیما وارد آن شوید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت ها در مرورگر وارد آنها شویم؟

How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

در زمینه ترفندهای مرورگر ما قبلا در انزل وب روشی برای دسترسی به نسخه آفلاین وبسایت در زمانی که اینترنت ندارید را معرفی کردیم استفاده از این ترفند نیز باعث افزایش سرعت در کار با مرورگر ها میشود و شما را از تایپ کامل آدرس وبسایت ها بی نیاز میکند.

توجه داشته باشید روش زیر در اکثر مواقع در صورتی که نام دامنه شناخته شده و وبسایت مورد نظر را به زیان فارسی و یا به زبان انگلیسی درست تایپ کنید به خوبی عمل میکند اما ممکن است در برخی مواقع سایت باز شده همان دامین مورد نظر شما نباشد و یا به صفحه نتایج گوگل وارد شوید.

ما برای اینکار به جای موتور جستجو پیشفرض مرورگر که در آدرس بار نیز عمل میکند و اغلب موتور جستجو گوگل است ، قابلیت Google’s ‘I’m Feeling Lucky’ گوگل را به عنوان موتور جستجو پیشفرض آدرس بار استفاده میکنیم ، این قابلیت گوگل به کاربران این اجازه را میدهد که پس از تایپ عبارت جستجو در گوگل بدون مراجعه به صفحه نتایج مستقیما وارد نزدیک ترین آدرس سایت که در رتبه اول نتیجه جستجو قرار دارد شوند.در نتیجه اگر این قابلیت به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب گردد و عبارت درست و نزدیک به نام دامنه در آدرس بار تایپ شود ، کاربر مستقیما وارد سایت مورد نظر خواهد شد.

برای اینکار ما باید ابتدا این قابلیت را به عنوان یک موتور جستجو جدید (Add Search Engine) به مرورگر خود اضافه کنیم برای دسترسی به این بخش در مرورگر های معروف همچون فایرفاکس ، گوگل کروم و ادج مایکروسافت به صورت زیر عمل کنید :

  • گوگل کروم : بر روی آیکن منو همبرگری کلیک کنید ، گزینه Settings را انتخاب کنید و پس از اینکه وارد تب تنظیمات شدید صفحه را به پایین اسکرول کنید و در بخش Search بر روی Manage search engines… کلیک کنید.
  • فایر فاکس : افزونه Google Feeling Lucky را نصب کنید و سپس about:preferences#search را در آدرس بار تایپ و اینتر کنید و Google IFL را در Default Search Engine به عنوان مرورگر پیشفرض انتخاب کنید.
  • ادج : یک تب جدید باز کنید و سپس بر روی دکمه More Actions کلیک کنید ، در پنلی که باز میشود ابتدا بر روی Settings و سپس Advanced Settings کلیک کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

how-to-open-directly-website-in-browser-address-bar-without-typing-full-domain1

پس از طی کردن این مرحله برای موتور جستجو جدید خود در بخش Name هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید و اگر مرورگر از شما خواست تا یک کلمه کلید برای آن انتخاب کنید یک کلمه کلیدی دلخواه و ترجیحا متربط نیز تعیین کنید

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

در مرحله بعد از شما خواسته میشود که لینک موتور جستجو مورد نظر را وارد کنید که در اینجا باید آدرس زیر را وارد نمایید:

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENUS264&q=%s&btnI=I%27m+Feeling+Lucky

در نهایت پس از تعیین آدرس ، موتور جستجو جدید را به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب و آن را Save کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

حالا اگر به طور مثال تنها کلمه کلیدی Google یا گوگل را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ و اینتر کنید بعد از چند لحظه مستقیما وارد www.google.com میشوید که اینکار باعث افزایش سرعت شما در باز کردن وبسایت ها میشود.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما نیز روش مشابه یا افزونه خوبی برای مرورگرها جهت باز کردن سایت ها بدون نیاز به تایپ کامل آدرس و دامنه آنها سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 206 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 16:57

بسیاری از وسایل اطراف ما ، نظیر تلویزیون ، تابش هاش الکترومغناطیسی از خود ساطع می کنند که با توجه به افزایش آمار سرطان ، کارشناسان سعی دارند رابطه ای میان این عارضه و استفاده از وسایل الکترومغناطیسی پیدا کنند. امروزه در جهان ، نکات زیادی در استفاده از این وسایل مطرح شده است که در اغلب کشورهای نیز رعایت می شود ؛ این در حالی است که کشور ما کمتر به این موضوع پرداخته است. در این مقاله ، نکات مرتبط با استفاده از این وسایل و خطر های احتمالی آن ها برای بدن را می خوانید.

تاثیر تابش های الکترومغناطیس بر بدن و راه های پیشگیری از آن

Is Electromagnetic Radiation Dangerous?

قبلا تاثیر امواج وای فای بر بدن را در انزل وب بررسی کرده ایم و تاکید کردیم که هر موجی برای بدن مضر نیست و باید به نوع موج دقت شود. این تصور که امواج اطراف برای انسان سرطان زا است ، کاملا اشتباه است و اگر اینطور باشد ، نور خورشید ، بزرگترین موج سرطان زا دنیا است.

آلودگی الکترو مغناطیسی چیست؟

به طور کلی قرار گرفتن در معرض میدان یا تابش الکترومغناطیسی که از وسایلی نظیر تلفن همراه ، تلفن منزل ، مودم های وای فای و…ساطع میشود ، آلودگی الکترومغناطیسی ایجاد می کند.

انرژی امواج الکترونیکی ، غیر یونیزه است. به این معنا که شکسته شدن پیوند در این امواج امکان پذیر نیست. به زبان دیگر ، سبب آسیب به هسته سلول ها و ایجاد سرطان نمیشود. اما امواج الکترومغناطیس ، با این که سبب آسیب مستقیم نمیشود ، با تماس های مداوم با وسایلی که این امواج را منتشر می کنند ، ممکن است سبب آسیب های جدی شوند.

تاثیر تابش های الکترومغناطیس بر بدن و راه های پیشگیری از آن

نحوه تاثیر امواج الکترومغناطیس بر بدن

بدن ما به طور مستقیم از این امواج انرژی دریافت می کند. این امواج سبب برانگیخته شدن ماهیچه ها میشود. درست مشابه با عملی که در بخش های مختلف بدن ، حین تماس با اشعه آفتاب رخ می دهد.اما انرژی این امواج از انرژی تابشی آفتاب کمتر است.

انرژی مستقیما با فرکانس تابش ها در ارتباط است. مثلا امواج فرابنفشی که برای بدن مضر هستند ، فرکانسی برابر ده به توان شانزده دارند. این در حالی است که تابش هایی نظیر مایکروویو ، فرکانسی برابر با ده به توان نه دارند.

SAR ، عبارت اختصاری است که امروزه برای بیان میزان انرژی جذب شده توسط بدن ، در واحد زمانی خاص ، استفاده میشود. بنابراین ، FCC ، برای هر وسیله ای ، مقدار مشخصی را تعیین کرده است که سبب امواج حاصل از آن ، نباید از این مقدار بیشتر شود و بدن آن را جذب کند. با این حال با توجه به افزایش روزانه استفاده از وسایل هایی که این نوع امواج را منتشر می کنند ، باز هم نمی توان از این مقادیر مطمئن شد.

شواهد و آزمایش های استفاده از امواج الکترومغناطیس

در سال ۲۰۱۱ ، امواج وای فای ، به عنوان امواجی مضر از سوی آژانس بین المللی تحقیقات سرطان اعلام شد. البته با مطالعات بعدی که صورت گرفت، این نتایج و اظهارات منسوخ شد. در برخی از مطالعات انجام شده ، دانه های گیاهان در مجاورت امواج وای فای قرار گرفت و در کمال تعجب ، این دانه ها از بین رفتند و حیات خود را از دست دادند. بنابراین امروزه روابط پنهانی میان استفاده از وسایلی نظیر موبایل و سلامتی وجود دارد که با استفاده ی منظم تر و کمتر از این دستگاه ها ، می توان بهداشت فردی را در برابر امواج الکترومغناطیسی را تا حد زیادی رعایت کرد.

تاثیر تابش های الکترومغناطیس بر بدن و راه های پیشگیری از آن

مراقبت فردی در برابر آلودگی های الکترومغناطیسی

اولین و مهم ترین گام برای مراقبت فردی ، استفاده کمتر از وسایلی است که این امواج را پراکنده می کنند.در ادامه حدود استفاده از هر یک از دستگاه هایی که بیشتر با آن ها کار می کنیم را می خوانید:

موبایل

در مورد این موبایل سعی کنید که اولا کمتر با تلفن همراه صحبت کنید ، ثانیا حدالمقدور از هدست یا هندزفری استفاده کنید. مواقعی که از موبایل خود استفاده نمی کنید آن را دور نگه دارید و در زمان خواب و استراحت ، آن را روی حالت پرواز تنظیم کنید. همچنین می توانید موبایل را روی حالت بدون مزاحم قرار دهید تا هم باتری شما سیو شود ، هم کمتر اشعه ساطع شود.قبلا در مرود نگهداری بیشتر شارژ موبایل به صورت مفصل در انزل وب صحبت کردیم.

وای فای و بلوتوث

وای فای ، یکی از امواجی است که میزان کم آن ، در فاصله های دور تاثیر گذار است. با این حال امواج وای فای مضر نیستند و استفاده از آن ها جای نگرانی ندارد. اما بد نیست که راه های پیشگیری را همیشه انجام دهید.

زمانی که با کابل از مودم خود استفاده می کنید ، وای فای را خاموش کنید و یا مودم را در دورترین نقطه میز نسبت به خود قرار دهید.

تجربه و پیشنهاد شما؟

با انجام موارد ذکر شده ، تا جایی که برای ما ممکن است ، می توانیم تاثیر این امواج را بر بدن کاهش دهیم. با این حال ، در ایجاد عارضه هایی نظیر سرطان ، عوامل مختلفی نقش دارند که باید تمامی آن ها را در نظر گرفت و به همین دلیل ، دانشمندان هنوز به نتیجه قطعی در مورد علت بروز بیماری ها و راه های پیشگیری از آن ، نرسیدند.

اگر راه های دیگری در این زمینه در نظر دارید ، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 224 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 16:57

قابلیت جستجو و در نوار آدرس مرورگر ها یک ویژگی بسیار خوب است اما برای ورود به یک سایت مشخص باید حتما نام کامل دامنه و پسوند آن مثل com ، ir را تایپ کرد ، در ادامه ترفندی را آموزش میدهیم که شما میتوانید توسط قابلیت جستجو و با تایپ اسم دامنه و یا نام شناخته شده وبسایت مورد نظر خود حتی به زبان فارسی مستقیما وارد آن شوید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت ها در مرورگر وارد آنها شویم؟

How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

در زمینه ترفندهای مرورگر ما قبلا در انزل وب روشی برای دسترسی به نسخه آفلاین وبسایت در زمانی که اینترنت ندارید را معرفی کردیم استفاده از این ترفند نیز باعث افزایش سرعت در کار با مرورگر ها میشود و شما را از تایپ کامل آدرس وبسایت ها بی نیاز میکند.

توجه داشته باشید روش زیر در اکثر مواقع در صورتی که نام دامنه شناخته شده و وبسایت مورد نظر را به زیان فارسی و یا به زبان انگلیسی درست تایپ کنید به خوبی عمل میکند اما ممکن است در برخی مواقع سایت باز شده همان دامین مورد نظر شما نباشد و یا به صفحه نتایج گوگل وارد شوید.

ما برای اینکار به جای موتور جستجو پیشفرض مرورگر که در آدرس بار نیز عمل میکند و اغلب موتور جستجو گوگل است ، قابلیت Google’s ‘I’m Feeling Lucky’ گوگل را به عنوان موتور جستجو پیشفرض آدرس بار استفاده میکنیم ، این قابلیت گوگل به کاربران این اجازه را میدهد که پس از تایپ عبارت جستجو در گوگل بدون مراجعه به صفحه نتایج مستقیما وارد نزدیک ترین آدرس سایت که در رتبه اول نتیجه جستجو قرار دارد شوند.در نتیجه اگر این قابلیت به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب گردد و عبارت درست و نزدیک به نام دامنه در آدرس بار تایپ شود ، کاربر مستقیما وارد سایت مورد نظر خواهد شد.

برای اینکار ما باید ابتدا این قابلیت را به عنوان یک موتور جستجو جدید (Add Search Engine) به مرورگر خود اضافه کنیم برای دسترسی به این بخش در مرورگر های معروف همچون فایرفاکس ، گوگل کروم و ادج مایکروسافت به صورت زیر عمل کنید :

  • گوگل کروم : بر روی آیکن منو همبرگری کلیک کنید ، گزینه Settings را انتخاب کنید و پس از اینکه وارد تب تنظیمات شدید صفحه را به پایین اسکرول کنید و در بخش Search بر روی Manage search engines… کلیک کنید.
  • فایر فاکس : افزونه Google Feeling Lucky را نصب کنید و سپس about:preferences#search را در آدرس بار تایپ و اینتر کنید و Google IFL را در Default Search Engine به عنوان مرورگر پیشفرض انتخاب کنید.
  • ادج : یک تب جدید باز کنید و سپس بر روی دکمه More Actions کلیک کنید ، در پنلی که باز میشود ابتدا بر روی Settings و سپس Advanced Settings کلیک کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

how-to-open-directly-website-in-browser-address-bar-without-typing-full-domain1

پس از طی کردن این مرحله برای موتور جستجو جدید خود در بخش Name هر نامی را که دوست دارید انتخاب کنید و اگر مرورگر از شما خواست تا یک کلمه کلید برای آن انتخاب کنید یک کلمه کلیدی دلخواه و ترجیحا متربط نیز تعیین کنید

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

در مرحله بعد از شما خواسته میشود که لینک موتور جستجو مورد نظر را وارد کنید که در اینجا باید آدرس زیر را وارد نمایید:

http://www.google.com/search?source=ig&hl=en&rlz=1G1GGLQ_ENUS264&q=%s&btnI=I%27m+Feeling+Lucky

در نهایت پس از تعیین آدرس ، موتور جستجو جدید را به عنوان موتور جستجو پیشفرض انتخاب و آن را Save کنید.

چگونه بدون نیاز به تایپ کامل آدرس دامنه سایت در مرورگر ها وارد آن شویم؟ How to Open Directly Website in Browser Address bar Without Typing Full Domain

حالا اگر به طور مثال تنها کلمه کلیدی Google یا گوگل را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ و اینتر کنید بعد از چند لحظه مستقیما وارد www.google.com میشوید که اینکار باعث افزایش سرعت شما در باز کردن وبسایت ها میشود.

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما نیز روش مشابه یا افزونه خوبی برای مرورگرها جهت باز کردن سایت ها بدون نیاز به تایپ کامل آدرس و دامنه آنها سراغ دارید آن را در بخش نظرات معرفی کنید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت: 6:30

در صورتی که بر سیستم های چند کاربره از راه دور نظارت میکنید و یا خود کاربر این سیستم ها هستید میتوانید با استفاده از تنظیمات خاص از ورود خروج کاربران توسط ایمیل مطلع شوید ، در ادامه نحوه انجام اینکار را به صورت قدم به قدم آموزش میدهیم.

آموزش ارسال ایمیل اطلاع رسانی ، بعد از ورود کاربران به ویندوز

How to Make Windows Send Email Notifications on User Login

قبلا در انزل وب آموزش آگاهی از آخرین اخبار مربوط به اشخاص یا موضوعات مختلف در اینترنت را مطالعه کردید ، در ادامه  آموزش های شیوه های مانیتورینگ بر روی سیستم ها از راه دور نیز یک شیوه مناسب برای آگاهی و نظارت بر ورود کاربران به ویندوز توسط ایمیل را بررسی میکنیم.

ابتدا  برای شروع نرم افزار SendEmail را دانلود کنید. این نرم افزار کم حجم و پروتابل است و برای ارسال ایمیل از طریق ویندوز ، طراحی شده است. دقت داشته باشید که نسخه ی TLS supported  را که در سایت مرجع مشخص شده را دانلود کنید.

بعد از دانلود ، فایل را اکسترکت کنید و سپس در محل مناسب ذخیره کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در مرحله بعد ، از بخش جست وجو یا search در منوی استارت ، Task Scheduler را تایپ کنید و آن را باز کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

بعد از باز کردن این بخش ، روی گزینه Create Task که در سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

با کلیک روی این بخش ، می توانید عنوان و جزییات ارسال ایمیل را مشخص کنید.نام کاری که می خواهید انجام دهید( مثلا ایمیل ورود به ویندوز ) و توضیحات مربوطه را وارد کنید و سپس گزینه ی Run whether the user is logged on or not را نیز انتخاب کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

بعد از انجام مراحل گفته شده ، تغییرات را ذخیره نکنید و ابتدا وارد تب بعدی یعنی Triggers شوید. در این جا New را انتخاب کنید.در پنجره ای که تحت عنوان New Trigger می بینید ، به ترتیب گزینه ی At log on از منوی کشویی در قسمت Begin the task ، و نهایتا Any user را انتخاب کنید. وقتی مراحل گفته شده را انجام دادید ، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در تب بعدی ، یعنی تب Actions ، مشابه مرحله قبل گزینه New را انتخاب کنید. در پنجره ی New Action که مشاهده می کنید ، در بخش Program or Script ، مسیر اپلیکیشن SendEmail  ( جایی که برنامه ذخیره شده است) را مشخص کنید.

در بخش بعدی یعنی Add arguments ، کامند زیر را وارد نمایید.

-f [email protected] -t [email protected] -xu [email protected] -xp PASSWORD -s smtp.gmail.com:587 -o tls=yes -u “System Login Activity” -m “A user logged into your system!”

در صورتی که از سرور ایمیل دیگری استفاده می کنید ، عدد پورت و آدرس سرور SMTP را تغییر دهید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

در ادامه بخش های موجود در کامند و معنای آن ها را توضیح می دهیم:

-f  – From email address (ایمیل فرستنده)

-t – To email address( ایمیل گیرنده)

-xu – Useame(نام کاربری)

-xp – Email account password( رمز عبور ایمیل)

-s – SMTP server address with port number ( آدرس سرور و شماره پورت)

-u – Email subject ( عنوان ایمیل)

-m – Email body (محتوای ایمیل)

بعد از اتمام مراحل گفته شده ، روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

در صورتی که مراحل گفته شده را کامل انجام داده باشید ، پنجره ی Create Task به صورت زیر خواهد بود:

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

اگر می خواهید عملیات زیر را روی لپ تاپ انجام دهید ، گزینه Start the task only if the computer is on AC power را که قبلا انتخاب شده است ، غیرفعال کنید تا در صورت اتصال به باتری نیز این عمیلات انجام شود.

نهایتا روی OK کلیک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

چنان چه می خواهید تست کنید آیا تنظیمات شما به درستی انجام شده است یا خیر ، از منوی برنامه ، گزینه task را انتخاب کنید و سپس با انتخاب run ، می توانید چک کنید آیا ایمیل ارسال شده است یا خیر.

با انجام این مراحل ، می توانید همان گونه که نظارت بر اتصال usb ، کپی و حذف پوشه ها در محیط ویندوز را انجام می دهید ، ورود به سیستم عامل  ویندوز را چک کنید.

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

ایمیلی که دریافت می کنید ، مشابه تصویر زیر است:

مدیریت حساب های کاربری ویندوز با ارسال ایمیل اطلاع رسانی بعد از ورود

تمام شد!

تنها با چند مرحله ساده ، می توانید ورود به ویندوز را در نبود خود چک کنید. این کار مشابه بررسی دستگاه های usb متصل شده در نبود شما به ویندوز است که قبلا در انزل وب معرفی شد و مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم.

تجربه و پیشنهادشما؟

در صورتی که نرم افزار  و روش دیگری را برای انجام اینکار می شناسید ، نظر خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 172 تاريخ : دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 14:58

تصاویر متحرک گیف (GIF) این روزها در بین کاربران بسیار محبوب هستند و نرم افزار و شبکه های معروفی همچون تلگرام و فیس بوک نیز با پشتیبانی از پخش آنها باعث افزایش محبوبیت و کاربرد شان شده اند ، اگر شما دوست دارید تصویر متحرک خود را ایجاد و با دوستان خود به اشتراک بگذارید ما در ادامه بهترین سرویس های آنلاین برای انجام سریع اینکار را معرفی و روش کار با آنها را آموزش می دهیم.

معرفی بهترین سایت های ساخت تصاویر متحرک GIF به صورت آنلاین

Best Free Online Animated GIF Makers

ما قبلا در انزل وب یک نرم افزار کاربردی و بسیار سبک برای ساخت تصاویر متحرک گیف در کامپیوتر را معرفی کردیم و همچنین طریق جستجو و به اشتراک گذاری تصاویر GIF در تلگرام را آموزش دادیم ، بسیاری از کاربران در مورد نحوه ساخت این تصاویر از ما سوال پرسیدند که تصمیم گرفیم از میان چندین سرویس آنلاین ساخت تصاویر گیف بهترین آنها را بررسی و به شما معرفی کنیم تا بدون نصب نرم افزار و بسیار سریع تصویر متحرک خود را ایجاد کنید.

توجه کنید که برای ساخت تصاویر GIF شما میتوانید از عکس های فریم به فریم متربط یا قسمتی از یک ویدیو استفاده کنید.

همچنین اگر میخواهید منبعی جالب و بزرگ از تصاویر جالب گیف را در اختیار داشته باشید و از آنها برای اشتراک گذاری استفاده کنید پیشنهاد میکینم از سرویسی که قبلا برای فیس بوک و.. در انزل وب معرفی کردیم حتما استفاده کنید.

ساخت آنلاین تصاویر گیف با Gifcreator

سرویس آنلاین Gifcreator با توجه به بررسی های ما از نظر طراحی ، عملکرد و گزینه های مدیریتی در جایگاه بسیار خوب و قابل قبولی قرار دارد . برای ساخت تصویر گیف خود فقط کافیست عکس هایی که میخواهید در یک تصویر متحرک باشند و در نهایت فریم های انیمیشن شما میشوند را توسط دکمه Upload Images انتخاب کنید

ساخت آنلاین تصاویر گیف با Gifcreator

پس از آپلود بلافاصله پیشنمایش تصویر متحرک شما در سمت راست نمایش داده میشود که خوشبختانه در این سرویس کیفیت تصویر ایجاد شده بسیار خوب و قابل قبول است.

ساخت آنلاین تصاویر گیف با Gifcreator

پس از ساخت تصویر در بخش دوم میتوانید اندازه تصویر در بخش Image Size و سرعت انیمیشن ایجاد شده را در بخش Animation Speed تعیین کنید.

بعد از مشاهده فریم به فریم انمیشیشن ایجاد شده در بخش سوم با کلیک بر روی دکمه Create GIF Animation تصویر گیف شما ایجاد میشود و میتوانید توسط گزینه های View GIF , Download GIF , Create a new GIF آن را مشاهده ، دانلود و یا تصویر جدیدی ایجاد کند.

همچننی دکمه های دیگری در کنار Create GIF Animation وجود دارد که میتوانند بر روی عکس GIF شما را در سرویس هایی نظیر PasswordTo و یا سایت های مشابه رمز گذاشتن روی فایل که قبلا در انزل وب معرفی کردیم پسورد و.. بگذارند

Imgflip سرویس ساخت آنلاین تصاویر متحرک GIF

سایت بعدی که بررسی کنیم Imgflip است ، این سرویس علاوه بر ساخت تصاویر متحرک گیف از روی عکس ها میتواند قسمتی از فایل های ویدیویی را نیز به تصویر GIF تبدیل کنید.

Imgflip سرویس ساخت آنلاین تصاویر متحرک GIF

در تب Video to GIF سایت میتوانید آدرس فایل ویدیویی از یوتیوب ، فیس بوک و.. را وارد کنید و یا اینکه آن را توسط دکمه Upload در سایت آپلود و سپس شروع به ویرایش کنید.

در تب Images to GIF نیز میتوانید با آپلود عکس ها تصاویر متحرک ایجاد کنید.

پس از آپلود عکس پیش نمایش آنها در سمت چپ نمایش داده میشود و در سمت راست تنظیماتی مثل اضافه کردن متن ، طول ، عرض ، کیفیت ، تاخیر در اجرای فریم ها و.. قرار دارد.

Imgflip سرویس ساخت آنلاین تصاویر متحرک GIF

همچنین در پنل پایین میتوانید ترتیب نمایش عکس ها را نیز جابجا کنید.

پس از انجام تنظیمات بر روی Generate GIF کلیک کنید تا تصویر شما ایجاد و برای دانلود در اختیارتان قرار بگیرد.

Imgflip سرویس ساخت آنلاین تصاویر متحرک GIF

ایجاد تصاویر متحرک گیف با Ezgif

سرویس Ezgif نسبت به دو سرویس قبلی دارای تنظیمات و امکانت بیشتری برای ساخت تصاویر گیف است.این سرویس دارای امکاناتی نظیر افکت گذاشتن بر روی عکس ها ، بهینه سازی تصویر ، جداسازی تصاویر و.. است.

ایجاد تصاویر متحرک گیف با Ezgif

برای شروع در تب GIF Maker عکس های خود را توسط دکمه Browse انتخاب و بر روی Upload کلیک کنید.

پس از آپلود تصاویر سایت به شما پیشنهاد میدهد که آنها را برای نمایش بهتر Resize کنید که این یک گزینه انتخابی است، در بخش پایین نیز میتوانید تعداد نمایش ، تاخیر در نمایش  و.. را تنظیم کنید.

ایجاد تصاویر متحرک گیف با Ezgif

بعد از انجام تنظیمات بر روی Animate it! کلیک کنید تا تصویر گیف شما ساخته شود.

ایجاد تصاویر متحرک گیف با Ezgif

پس از ایجاد تصویر متحرک گزینه های مدیریتی عکس نظیر برش عکس ، تغییر سایز ، اضافه کردن افکت و متن ، تغییر سرعت و تفکیک فریم ها نمایش داده میشود که با انتخاب هر کدام از آنها به بخش مورد نظر منتقل میشود و ابزارهای مدیریتی مرتبط در اختیار شما قرار میگیرند.

ایجاد تصاویر متحرک گیف با Ezgif

ساخت حرفه ای تصاویر متحرک به صورت آنلاین با Freegifmaker

Freegifmaker یک سرویس بسیار خوب و حرفه ای برای ساخت تصاویر گیف است که دارای سه حالت متفاوت Animated Maker برای ساخت تصاویر گیف از عکس های دلخواه ، Animated GIF Effects برای افکت گذاشتن و متحرک کردن عکس های معمولی و Reverse GIF Maker برای ساخت تصاویر متحرک GIF برعکس از تصویر GIF دلخواه شما است.

ساخت حرفه ای تصاویر متحرک به صورت آنلاین با Freegifmaker

کار با این سرویس بسیار ساده است و کافیست تنها بر روی Create GIF هر کدام از بخش ها کلیک کنید ، سپس عکس یا عکس های مورد نظر خود  را انتخاب و افکت و تنظیمات دلخواه را بر روی آنها اعمال کنید .

ساخت حرفه ای تصاویر متحرک به صورت آنلاین با Freegifmaker

این سایت دارای افکت های بسیار متنوع و جالب و تنظیمات نسبتا خوب برای ساخت عکس متحرک میباشد.

ساخت حرفه ای تصاویر متحرک به صورت آنلاین با Freegifmaker

تجربه و پیشنهاد شما ؟

اگر شما نیز سرویس آنلاین و یا حتی نرم افزار خوب و سریعی برای ساخت عکس های متحرک GIF سراغ دارید آنها را در بخش نظرات معرفی کنید و یا تجربه استفاده از سرویس های بالا را با ما به اشتراک بگذارید.

- - , .

وب نما...
ما را در سایت وب نما دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی webnamad بازدید : 305 تاريخ : دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت: 13:38